۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۶
افشاگری‌های جدید ادوارد اسنودن نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مربوط به عادات کاربری میلیون‌ها شهروند این کشور را به مدت یک سال نگهداری می‌کند.
ه نقل از راشیا تودی، این اقدام در مورد افرادی صورت می‌گیرد که هیچ سابقه جنایی و تخلفی نداشته‌ و در هیچ عمل تبهکارانه‌ای مداخله نداشته‌اند.

اسنادی که در این زمینه توسط ادوارد اسنودن ارائه شده حاکیست که جاسوسان آمریکایی بدون هیچ مجوزی داده‌های شخصی کاربران را در زمان استفاده از اینترنت جمع آوری و برای مدت طولانی نگهداری می‌کنند. جمع‌آوری این اطلاعات در قالب برنامه‌ای با اسم رمز Marina صورت می گیرد.

از طریق این برنامه می‌توان ابرداده‌ها یا متادیتاهای مربوط به هر فرد را در طول یک سال بررسی و آنها را جمع‌آوری کرد. بررسی سوابق استفاده از مرورگر اینترنتی، اطلاعات تماس ها و ... از جمله وظایف این برنامه است و خلاصه‌ای از اطلاعات مذکور در صورت درخواست مقامات عالی رتبه جاسوسی در اختیار آنها قرار می گیرد.

این اطلاعات در قالب‌های مختلف اعم از جداول تفکیکی قابل ارائه است تا برای مقاصد بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. این برنامه اطلاعات مربوط به تقریبا هر کاری را که کاربر در زمان استفاده از وب انجام می‌دهد، جمع آوری می‌کند.

اسنودن چند روز قبل افشا کرده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از مجموعه استثنایی از متادیتا، گراف‌های متنوعی را از فعالیت‌های اجتماعی خارجیان طراحی می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر