۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۷۱۸۶
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با توجه به هزینه‌ قرنطینه‌سازی و نبود امکانات بهترین توصیه ما برای پرسنل اداری که علائم بیماری را دارند قرنطینه در منزل تا بهبودی کامل است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت شهرستان در فرمانداری دهدشت اظهار داشت: به محض گزارش اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور، سیستم بهداشت و درمان در راستای مقابله با این ویروس فعال شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از روز چهارشنبه هماهنگ با پروتکل کشوری کارهای پیشگیرانه در راستای مقابله با کرونا در شهرستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: پنج کمیته اضطراری تشکیل و جلسات آموزشی برای پرسنل و کادر بهداشت و درمان برگزار شد 10 هزار تراکت آموزشی تهیه و بین مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بهداشتی توزیع کردیم.

 وی از تشکیل کمیته‌های مختلف بیماری‌های همه‌گیر در بیمارستان خبر داد و افزود: مقوله آموزش طی این مدت در دستور کار قرار گرفت.

طیب‌زادگان با بیان اینکه نیاز بود مکانی را در بیمارستان آماده کنیم تا بیماران تحت مراقبت و طی شدن روال درمان قرار گیرند،گفت: اما در هر استان برای نمونه‌گیری و بررسی ابعاد بیشتر یک بیمارستان اختصاص یافت که در استان ما بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تعداد تخت کافی و متخصصان عفونی به این موضوع اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه در این بازه زمانی بیماران مبتلا به انفلوانزای فصلی و عفونی ممکن است به بیمارستان مراجعه کنند، متخصص عفونی بررسی لازم را انجام و در صورت مشکوک بودن به کرونا با آمبولانس مجزا به یاسوج اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ویروس نسبت به آنفلوانزا و سایر اپیدمی‌ها تفاوت دارد، افزود: میزان‌ مرگ و میر آنفلوانزا کمتر از پیش بینی شده بود که در شهرستان ما یک مورد مرگ انفلوانزایی داشتیم ولی کرونا ناشناخته است واکسن ندارد و بر خلاف دیگر بیماریها درمان قطعی تا الان نداشته است.

این مسؤول مهمترین اصل را پیشگیری خواند و گفت: لازم است همه با هم‌ این کار را با بسیج عمومی در ادارات انجام دهیم.

وی با اشاره به جو روانی ایجاد شده در ابهام اطلاعات تصریح کرد: کلیپ‌هایی که در فضای مجازی از شیوع کرونا در دهدشت منتشر شده واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: فضای مجازی بار روانی ایجاد می‌کند درست است باید کرونا را دست کم نگیریم اما حفظ خونسردی مهم است.

طیب‌زادگان بیان داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت دانشگاه علوم‌ پزشکی موارد ابتلا را اعلام می‌کند و به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تا دیشب سه مورد مشکوک در استان داشتیم که جواب تست هنوز اعلام نشده است.

وی اطلاع‌رسانی و آکاهی‌بخشی در مقابله و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را مهم خواند و از شهرداری خواست بیلبوردهای شهری به شبکه بهداشت اختصاص داده شود.

طیب‌زادگان گفت: با توجه به هزینه‌ قرنطینه‌سازی و امکانات موجود بهترین توصیه ما برای پرسنلی که علائم بیماری را دارند قرنطینه در منزل تا بهبودی کامل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر