۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۵۱
وزرای امور خارجه ایران و آرژانتین در نیویورک دیدار و درباره نحوه اجرای یادداشت تفاهم منعقده بین ۲ کشور گفت‌وگو و توافق کردند ادامه مذاکرات نیمه اول نوامبر در ژنو ادامه یابد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد دیروز (شنبه) با هکتور مارکوس تیمرمن همتای آرژانتینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیرامون نحوه اجرای یادداشت تفاهم منعقده بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزرای خارجه ایران و آرژانتین توافق کردند ادامه مذاکرات دو کشور در نیمه اول نوامبر در ژنو ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق کشورمان و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین بعد از ۱۸ سال از حادثه آمیا در هشتم بهمن ۱۳۹۱ در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با صدور بیانیه‌ای در خصوص پرونده آمیا اعلام کردند که طرفین پس از چند نوبت دیدار و گفت‌وگو در سطوح کارشناسان وزرای خارجه به توافقی در خصوص تعیین چارچوب پیگیری پرونده آمیا دست یافتند.

در ادامه این بیانیه وزاری خارجه ایران و آرژانتین بر قصد خود مبنی بر پایان دادن به این موضوع تأکید و بر عزم دو کشور برای روشن شدن حقیقت در این خصوص از طریق همکاری‌های دوجانبه و با کمک حقوقدانان مستقل تأکید کردند.

صالحی و تیمرمن در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که بر پایه سازوکار تعیین شده و در صورت تصویب آن از سوی بخش‌های ذیربط دو کشور، این موضوع به طور کامل محقق شود.

در انتهای این بیانیه طرفین بر اهمیت گفت‌وگو و رایزنی برای حل و فصل موضوعات دوجانبه تأکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر