۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۳۵
سردار دکتر جلالی در یادواره شهدای درجزین سمنان:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تنها راه موفقیت کشور و عبور از چالش‌های پیش رو، ارتقای قدرت ملی است و این مهم باید در همه مولفه‌های حاکمیتی کشور عملیاتی شود.
به گزارش پایداری ملی و به نقل روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در یادواره سردار شهید حاج حسن شوکت پور فرمانده لجستیک نیروی مقاومت بسیج و شهدای درجزین سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان راه حق و حقیقت با اشاره به ویژگی‌های شهید شوکت پور گفت: این شهید بزرگوار از دوستان خوب خدا بود و صفات الهی داشت.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار خود یک مکتب و مدرسه اخلاقی است که باید همه ابعاد شخصیتی وی به مردم سمنان و ایران معرفی شود.
 اخلاص عمل، احساس تعهد به رزمندگان اسلام، شجاعت، ساده‌زیستی، خوشرویی از جمله ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود. تعهد بالای ایشان به حدی بود که حتی با وجود جانبازی مسئولیت فرماندهی لجستیک نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام جنگ با ایشان همرزم بودیم؛ گفت: این شهید بزرگوار فرزند واقعی انقلاب و دارای خصیصه های اخلاقی برجسته بود.

سردار دکتر جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل ما با آمریکا ریشه‌ای است چرا که آمریکا نماد کفر و استکبار است و انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) آن را بنیان گذاشت، گفتمانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و استکبارستیزی است، تصریح کرد: کلیدی‌ترین مقوله در انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی است. از همین روست که بین انقلاب اسلامی و آمریکا امکان سازش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ریشه تشکیل تکفیری‌ها را باید در توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکایی‌ها جستجو کرد متذکر شد: جریان تکفیری برای مهار قدرت ایران به راه افتاد. داعش نیز زاییده همین تفکر است که با حمایت دولت‌های مرتجع منطقه و فرماندهان به جا مانند از حزب بعث تقویت شد.

هدف اصلی ایجاد داعش تهدید امنیت ایران بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هدف اصلی ایجاد داعش را تهدید امنیت ایران برشمرد و متذکر شد: اگر در مقابل داعش، دست به دفاع پیش‌دستانه نمی‌زدیم و در برابر آنها نمی‌ایستادیم امروز کشورمان امنیت مطلوبی نداشت. اما ما با استراتژی دفاع فعال و بکارگیری آموزه‌های اسلامی توانستیم تفکر بسیجی را در بین نیروهای مردم عراق و سوریه رواج دهیم تا با تکیه بر آن، داعش را زمین‌گیر کنیم و این مهم جز با وجود تلاش‌های سپاه قدس به مدیریت و رهبری شهید حاج قاسم سلیمانی شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قصد داشت تا با تقویت داعش یک نیرو و منطقه حائل بین ایران و خودش ایجاد کند اما این استراتژی شکست خود و ورق کاملا برگشت، گفت: همین موفقیت‌ها سبب شد تا دشمن از حاج قاسم کینه به دل بگیرد و این فرمانده شجاع و بی‌نظیر توسط آمریکایی‌ها آن هم در اقدامی که نشان دهنده اوج پستی، زبونی و رذالت نظامی بود ترور شد.

حمله به عین الاسد توان بازدارندگی ایران را تا حد زیادی ارتقا بخشید

سردار دکتر جلالی با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به آمریکا پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این حمله مقتدرانه سبب شد تا ایران قدرت نظامی خود را به رخ دشمنانش بکشد و این کار بزرگ توان بازدارندگی ما را تا حد زیادی ارتقا داد.

وی با بیان اینکه با اقدام نظامی ایران، کشورهای مرتجع منطقه متوجه شدند که نمی‌توانند روی آمریکا حساب باز کنند، تصریح کرد: همین شد که آنها با یک عقب‌نشینی آشکار، مجبور شدند دشمنی خود را با ایران کنار بگذارند و از در مذاکره و تعامل وارد شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن در ادامه جنگ نظامی در فضای رسانه نیز با جنگ شناختی و ادراکی حاضر شده است، گفت: تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی، حماسه بزرگ بین‌المللی را رقم زد، به طوری که باعث شد آمریکایی‌ها متوجه شوند که در محاسبات خود اشتباه کرده‌اند و در برآوردهای خود دچار تزلزل شدند.

وی با بیان اینکه وحدت ملی که اکنون در ایران و منطقه شکل گرفته است ثمره خون شهید حاج قاسم سلیمانی است و ما باید از این دستاورد ارزشمند حفاظت کنیم، تصریح کرد: تنها راه موفقیت کشور و عبور از چالش‌های پیش رو، ارتقای قدرت ملی است و این اتفاق باید در همه مولفه‌های حاکمیتی ما یعنی، اقتصادی، نظامی، علمی، سیاسی، فرهنگی و رسانه رخ بدهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر