۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۸۷
یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت
یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه فضای مذاکراتی بین ایران و ١+٥ نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده، گفت: مذاکرات هسته‌ای نه در شکل و نه در محتوا نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند.

یک مقام نزدیک به هیئت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در نیویورک به خبرنگار سیاست خارجی گفت: به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و ١+٥ نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده و بنابراین مذاکرات هسته‌ای نه در شکل و نه در محتوی نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند.

وی با اشاره به انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت امور خارجه گفت: آقای ظریف در ملاقات امروز خود با خانم اشتون (٩ صبح به وقت نیویورک) 16:30 به وقت تهران دیدگاه‌های دولت جدید ایران نسبت به نحوه ادامه مذاکرات و دستور کار آن را به وی اعلام خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از حقوق هسته‌ای مردم ایران نادیده انگاشته نخواهد شد، تصریح کرد: می‌بایست چارچوب‌های مفهومی و رویکردهای عملیاتی جدیدی تعریف شوند که نتیجه آنها یک بازی برد - برد باشد. بنابراین اینکه توپ در زمین کدام طرف است، دیگر تعبیر درستی نخواهد بود.

این مقام خاطرنشان کرد: این بازی جدیدی است که قواعد جدید مربوط به خود را خواهد داشت و هدف آن نیز رسیدن به یک نقطه مشترک مورد توافق طرفین می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر