۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۵۵۴
اولین دوره خبرنگاری در شرایط بحران ناشی از جنگ به همت کمیته پدافند غیر عامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
اولین دوره خبرنگاری در شرایط بحران ناشی از جنگ به همت کمیته پدافند غیر عامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم دکتر فرج اللهی رئیس دانشکده خبر ضمن خیر مقدم گفت:در هر نظام سیاسی خبر و خبرنگاری چهارمین رکن اساسی محسوب می شود ولذا خبرنگاری مسئولیتی بسیار سنگین است.

وی ادامه داد:خبرنگار در حوزه داخل ، حلقه بین مردم و مجموعه مسئولین و کارگزاران است تا عملکرد مسئولین را بگوش مردم رسانده و از طرف دیگر نظرات و ارزیابی کار مسئولین را از طریق مردم به مسئولین و کارگزاران منتقل کند.

رئیس دانشکده خبر در خاتمه از سازمان پدافند غیر عامل بدلیل فراهم نمودن امکان اینکه خبرنگاران با فن آوری نوین در این حوزه آشنایی پیدا کرده تشکر و قدردانی بعمل آورد.

در ادامه مراسم امیریان زاده دبر کمیته پدافند غیر عامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از سازمان پدافند و دانشکده خبر گفت:ما تاکنون در در این مورد (خبرنگاری در شرایط بحران ناشی از جنگ) غفلت کردیم ودر این مدت سی و چند ساله انقلاب خبرنگاری آموزش نداده و از کنار آن گذشتیم.

وی گفت در گذشته در خصوص بحران های طبیعی دوره هایی برگزار شده اما متاسفانه در کشوری که هر لحظه بدلیل چشم طمع دشمنان و موقعیت استراتژیک آن امکان جنگ وجود دارد روی این مسئله مهم سرمایه گذاری نشده بود .

امیریان زاده گفت:واقعیتی که به بشریت  تحمیل شده این است که از 5 هزار سال عمر زمین تنها 120 سال آن جنگ نبوده است و حاصل آن تنها دو جنگ جهانی است که فاجعه است.

وی ادامه داد:پدافند غیر عامل که چیزی نیست جز دفاع غیر مسلحانه که کمترین هزینه را دارد و با توجه به تهاجماتی که عمدتا غیر نظامی است باید دفاع کرد از حاکمیتمان ، انقلابمان و از اقتدار ملیمان و اقتضای آن این است که ما ابزار و رسانه را در اختیار داشته باشیم.

وی گفت: چنانچه بتوانیم بحران را مدیریت کنیم، زندگی کرده ایم جنگ 8 ساله بحران نبود چون توانستیم با آن زندگی کنیم، تقویت زیر ساخت ها و استمرار فرایند اطلاع رسانی در زمان جنگ بهترین دفاع غیر مسلحانه است.

لازم بذکر است دوره خبرنگاری در شرایط بحران ناشی از جنگ طی 6 هفته واز میان خبرنگاران رسانه های برگزار خواهد گردید

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر