۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۵۲۷
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر:
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الشرق‌الاوسط تأکید کرد درباره کمک به آسیب‌دیدگان سوری با تهران همکاری می‌کند.

«والری آموس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشری در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی «الشرق‌الاوسط» تأکید کرد که شرایط حقوق بشری در سوریه وخیم است و ابراز امیدواری کرد که اقدامات دیپلماتیک درباره پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه موجب نشود که مسئله بحران بشری در این کشور فراموش شود که با توجه به حضور میلیون‌ها آواره و پناهنده در کشورهای مجاور به بحرانی منطقه‌ای تبدیل شده است.

آموس در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیرش به تهران و هدف از این سفر گفت: به دو دلیل به تهران سفر کردم که یکی از آن دلایل تأمین امنیت و تضمین رسیدن کمک های بشر دوستانه به آسیب دیدگان و نیازمندان سوری و کارکنان بخش امداد بود زیرا ایران تأثیر بسزایی بر دولت سوریه دارد.

وی افزود: نقش ما این است که با کشورهایی که بر طرف های درگیر تأثیر دارند گفت‌وگو کنیم زیرا مأموریت ما این است که مسیر را برای رسیدن کمک‌های بیشتر به آسیب دیدگان فراهم کنیم و امنیت پرسنل فعال در زمینه امداد را نیز تأمین کنیم.

معاون دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که بحث دومی که با مقامات ایرانی بررسی کرده مسئله آمادگی تهران در برابر حوادث طبیعی است زیرا برنامه مشترکی میان ایران و سازمان ملل در این باره وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر