۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۵۰۸
عضو شورای اسلامی شهر تهران؛
حمد دنیامالی به عنوان یکی از مدافعان توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت، در این رابطه گفت:فضاهای زیرسطحی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و نیز پدافند غیرعامل نقش مهم و اثرگذاری ایفا می کنند.
به گزارش شهرداری تهران، احمد دنیامالی به عنوان یکی از مدافعان توسعه فضاهای زیرسطحی در پایتخت، در این رابطه گفت: شهر تهران با توجه به بافت متراکم و فشرده از یک سو و حجم قابل توجه خودروهای عبوری از سوی دیگر، با معضل ترافیکی مواجه است و شبکه معابر ایجاد شده در روی سطح، پاسخگوی ترافیک سنگین عبوری نیست. به همین خاطر مدیریت شهری به ضرورت توسعه فضاهای زیرسطحی واقف و معتقد است.
 
وی با اشاره به تاثیر عمیق توسعه شبکه معابر زیرسطحی بر کاهش معضل دیرینه ترافیک تهران، تاکید کرد: استفاده از فضاهای زیرسطحی به عنوان معابر جدید سواره رو، شهر را تا حد زیادی از معضل آلودگی های زیست محیطی نظیر آلودگی هوا و صوتی نجات خواهد داد.
 
دنیامالی با بیان آنکه شبکه های زیرسطحی طرفا به آمد و شد خودروها اختصاص ندارد، به گران بودن قیمت زمین در مراکز شهرها اشاره کرد و افزود: رویکرد کنونی در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا نیز بر اساس توسعه فضاهای زیرسطحی استوار است به طوری که در این شهرها علاوه بر تونل های ترافیکی، فضاهای تجاری، پارکینگ و کاربری هایی که به نور زیادی نیاز ندارد را نیز به زیر سطح زمین منتقل می کنند. ضمن اینکه این قبیل فضاهای زیرسطحی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و نیز پدافند غیرعامل نقش مهم و اثرگذاری ایفا می کنند.
 
این عضو شورای شهر تهران که سابقه تصدی سمت معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بین سال های 84 تا 88 را در کارنامه خود دارد، از سابقه مطالعات صورت گرفته در زمینه توسعه فضاهای زیرسطحی یاد و خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات قبلی هم نشان داد که شهر تهران قطعا نیازمند ایجاد فضاهای زیرسطحی اعم از تونل های سواره رو و سایر کاربری های غیرترافیکی است.
 
دنیامالی با اشاره به این نکته که اهتمام شورای چهارم، هموار کردن مسیر توسعه فضاهای زیرسطحی و حمایت از اجرای پروژه هایی در این راستا خواهد بود، در عین حال به اهمیت مدیریت صحیح منابع نیز اشاره کرد و گفت: میزان منابعی که برای توسعه فضاهای زیرسطحی در اختیار شهرداری قرار دارد و اولویت های اجرایی پروژه ها، باید ضمن انجام مطالعات عمیق در این خصوص مشخص شده و مبنای تصمیمات اجرایی آتی قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر