۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۲۴
مانور واکنش در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل با هدف حفظ پایداری و کاهش آسیب‌پذیری در زمان وقوع بحران و همچنین ارزیابی توان عملیاتی کارکنان منطقه همدان در انبار نفت ایثارگران با موفقیت اجرا شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، مدیر منطقه به مراحل اجرائی این مانور و عملیات اطفای حریق در سه مرحله اشاره کرد و گفت: خاموش کردن آتش واقعی در محوطه انبار، اطفای حریق فرضی در یکی از سکوهای تخلیه فرآورده، مهار آتش فرضی در مخزن بنزین و نجات مصدومان فرضی از مراحل چندگانه این مانور بوده است.

امین روستایی ادامه داد: این مانور به منظور ارزیابی وضعیت موجود و حفظ آمادگی عمومی کارکنان واحدهای عملیاتی و واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست و همچنین مقابله با بروز حوادث غیر مترقبه و آزمایش وسایل و تجهیزات فنی انبار نفت منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه همدان در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: "سنجش میزان هماهنگی و همکاری نیروهای شاغل در تأسیسات و عملیات انبار نفت ایثارگران منطقه با نیروهای اعزامی از سازمان آتش نشانی شهر، اورژانس و هلال احمر و رفع نواقص احتمالی از دیگر اهدافی بود که ما در این مانور به دنبال آن بودیم".

مدیر منطقه در جلسه ارزیابی نقاط ضعف و قوت مانور با قدردانی از عوامل برگزاری و نیروهای اچ‌اس‌ایی، یادآور شد: با تمرین مستمر اطفاء حریق، به‌روزرسانی اطلاعات و ظرفیت‌های موجود و اقدام سریع در شناسائی و حذف نقاط ریسک، امکان بروز هر حادثه‌ای به حداقل خواهد رسید.

در این مانور، نمایندگان بهداشت، ایمنی و محیط زیست مناطق کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و قزوین و همچنین نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان‌های امدادی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، اورژانس و جمعیت هلال احمر حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر