۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۲
مجری طرح‌های دیس‌پاچینگ استان تهران:
امیرهوشنگ بهمنی خاطرنشان کرد: در مراکز دیسپاچینگ از نظر پدافند غیر عامل تمام ملاحظات دیده شده و هیچ کس نمی‌تواند به این مراکز دسترسی داشته باشد.
امیرهوشنگ بهمنی مجری طرح‌های دیس‌پاچینگ استان تهران با اعلام خبر فوق گفت:‌ طرح جامع دیسپاچینگ تا اوایل سال 93 برای تصویب هیات مدیره برق تهران و هیات عمومی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 220 پست فوق توزیع مناطق تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای استان تهران توسط 10 مرکز دیسپاچینگ که هفت مرکز در تهران، یک مرکز در قم، یک مرکز در کرج و یک مرکز دیسپاچینگ اصلی در کوی فراز قرار دارد، کنترل می‌شود.

مجری طرح‌های دیسپاچینگ مخابرات فیبر نوری برق منطقه‌ای استان تهران مجری تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای تهران از اواخر دهه 70 تصمیم گرفت 10 مرکز دیس‌پاچینگ را احداث کند که تا اوایل دهه 80 چهار مرکز به بهره‌برداری رسیدند اما پس از آن به خاطر مشکلاتی که به وجود آمد در ایجاد مراکز دیس پاچینگ فاصله افتاد ولی در دو سال اخیر چهار مرکز دیسپاچینگ ساخته شد که سه مرکز از آنها شامل مراکز نمایشگاه، مصلا و شوش پس از 10 سال وقفه به بهره‌برداری می‌رسند.

بهمنی با اشاره به افتتاح مرکز دیسپاچینگ نمایشگاه گفت: این مرکز در منطقه‌ای است که پست‌های حساس دارند و پست‌هایی در مجموع با بار 800 مگاوات را کنترل می‌کنند.

وی اظهار کرد: از اواخر دهه 70 تکنولوژی دیسپاچینگ در کشور بومی شد به گونه‌ای که غیر مرکز اصلی 9 مرکز دیگر با تجهیزات ساخت داخل به بهره‌داری رسیدند. شرکت برق منطقه‌ای با اعتماد به تجهیزات ساخت داخل و سرمایه‌گذاری روی آن ریسک بسیار بزرگی را پذیرفت اما این کار به نتیجه رسید.

مجری طرح‌های دیسپاچینگ مخابرات فیبر نوری برق منطقه‌ای استان تهران با بیان اینکه ایجاد هر مرکز دیسپاچینگ حدود دو میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: برای راه‌اندازی هر مرکز نیاز به زمانی 14 تا 16 ماهه است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز دیسپاچینگ از نظر پدافند غیر عامل تمام ملاحظات دیده شده و هیچ کس نمی‌تواند به این مراکز دسترسی داشته باشد.

مجری طرح‌های دیسپاچینگ مخابرات فیبر نوری برق منطقه‌ای استان تهران در پایان خبر داد: در استان البرز نیز یک مرکز دیسپاچینگ دیگر احداث خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر