۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۱۸
معاون سیاسی اسبق وزارت امور خارجه آمریکا و تحلیل‌گر ارشد مسائل بین‌المللی تاکید کرد اگرچه دولت اوباما باید از مذاکره با ایران استقبال کند اما بعید است در آینده نزدیک چنین مذاکراتی قابل انجام باشد.

فاکس‌نیوز در ضمن گزارشی که به بررسی رویکردهای دولت جدید ایران اختصاص داده اظهار نظری را از نیکلاس برنز، معاون سیاسی اسبق وازرت امور خارجه آمریکا و تحلیل‌گر ارشد مسائل بین‌المللی تاکید کرده که اگرچه دولت اوباما باید از مذاکره با ایران استقبال کند اما بعید است در آینده نزدیک چنین مذاکراتی قابل انجام باشد.

برنز پیش‌بینی کرده است که ایران ابتدا با شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد مذاکره شود و در صورتی که این مذاکرات به‌خوبی پیش رفت، آنگاه شاید بتوان انتظار داشت که روزی ایران و ایالات متحده نیز با یکدیگر مذاکره کنند.

وی که پیش‌تر سفیر ایالات متحده در ناتو بوده و اکنون در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند، مدعی شده که ایران باید وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند.

این اظهار نظر برنز در حالی مطرح می‌شود که مسئولیت مذاکرات ایران با 1+5 جدیدا از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه ایران واگذار شده است. این مساله با استقبال رسانه‌های غربی مواجه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر