۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۱۷
ایده های نوآورانه پس از آن جای خود را در بازار کسب و کار ایران باز کرد که فناوری به مدد فعالیت ها در بخش های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و دیگر بخش ها آمد، ایده هایی که امروز از آن به عنوان استارت آپ ها نام برده می شود و کسب و کار را وارد جریانی جدید متکی بر خلق اندیشه ها و ابتکارات کرده و شاید بتوان گفت که بخش دولتی هم به این اندیشه ها متکی شده است.

به گزارش پایداری ملی، امروزه اگرچه برخی فناوری ها و نوآوری ها در ابتدای شکل گیری با  کم توجهی ها یا چالشی به نام کم مهری مواجه می شوند اما فرایند تاثیرگذاری این ایده ها موجب شده تا خیلی سریع جایگاه خود را در خدمات اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... باز کنند و  برای جامعه نیاز  اساسی به وجود بیاورند.

آنطور که برخی کارشناسان و مسئولان می گویند: فعالیت های استارت آپی یا مبتنی بر فناوری الکترونیکی و ایده های نو  هنوز در ابتدای راه  بوده اما امید می رود با رفع موانع و محدودیت ها جهش بزرگی در بازار کسب و کار ایران به وجود آید.

از دیگر سو امروزه که دستگاه های دولتی و حتی صنایع کشش جذب بخش زیادی از جمعیت فعال کشور را ندارند این انتظار وجود دارد که ورود ایده های نوآورانه مبتنی بر فناوری بتواند بازار را به سمت کسب و کار آزاد شکل دهی کند و  تفکر خلاق  جوانان این سرزمین  راهگشای مشکلات و گذر از دوران سنتی و نیمه صنعتی شود.

با اینکه دنیای فناوی و الکترونیک آسیب های اجتماعی فراوانی برای آن متصور شده اما در مقابل فرصت های این فضا به حدی فراوان است که می توان در جهت دهی به سمت سازندگی نرم پیش رفت.

بر این اساس در این ماه ها تشکل های استارت آپی با پشتوانه جریان های علمی و فکری در بخش های مختلف وارد عرصه کارزار با دنیای سنتی شده و لایه های جدیدی از کار و تلاش را به منصه ظهور می رسانند.

 خدمات استارت آپی در شکل دهی به بازار ، صنعت ، تولید ، کشاورزی ، خدمات  و اقتصاد  خرد و کلان بیانگر آن است که امروزه جامعه جوانان پویا و دانشگاهی ایده های نو را به بازار کار ایران تزریق می کنند و علاوه بر کار آفرینی به سازندگی کشور جهت دهی خاص دارند.

طبق بررسی های به عمل آمده از حدود ۲ سال پیش جریان استارت آپ ها در استان البرز به شکلی خاص پا گرفتند و بیش از ۷۰ تشکل را در بخش های مختلف این استان به وجود آوردند که حمایت برخی دستگاه های اجرایی از این ایده های نو مانند شهرداری کرج ستودنی است.

امروزه حتی استارت آپ ها در بخش تعاون روستایی البرز پا به عرضه فعالیت گذاشته و برای تولید بهتر و رونق بازار در داخل و خارج از کشور به چانه زنی می پردازند.

طی ماه های اخیر ورود استارت آپ ها و نوآوران به بخش صنعت استان البرز موجب شد تا صنعتگران برای حمایت از این تشکل ها آستین بالا بزنند و آنها را به عنوان همیاران جدید و گشایندگان راه فردا پذیرا باشند.

 با این حال امروز استان البرز شاهد گشایش نمایندگی یک استارت آپ با با رویکرد فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک بود که با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار رشید جلالی به عنوان میهمان این برنامه استارت آپی در ابتدای سخنان خود به گلایه از مسئولان و کم توجهی به ایده های نو پرداخت و گفت : اگر چه برخی ایده های نو در ابتدا  با کم مهری مواجه می شوند اما در نهایت مورد استقبال جامعه قرار می گیرند.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور خطاب به حاضران که بیشتر جوانان بودند، تاکید کرد : شما ایده های مبتکرانه به جامعه تزریق کنید و مطئمن باشید که در آینده موفق خواهید شد.

وی گفت : هرچند برخی در مقابل طرح ها و ایده های نو مخالفت می کنند اما پس از اثبات واقعیت و تاثیر گذاری این ایده ها، مدعیانی برای  تصاحب آنها پیدا می شوند.

جلالی  تاکید کرد که باید از ایده های نو و مبتکرانه حمایت کرد تا جوانان بتوانند در فضای بهتری به خلق ابتکارات بپردازند.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حماسه های جوانان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس ، افزود: بسیاری از این عزیزان برای نجات کشور از دست دشمنان جان خود را فدا کردند تا آینده این کشور بهتر شود.

وی بیان داشت : جوانان امروز هم باید محکم پای کار باشند و کشور را در عرصه سازندگی به بهترین شکل پیش ببرند و مسیر را برای آیندگان هموار کنند.

رشیدی اظهار داشت : به طور قطع تکیه بر ایده های نو و مبتکرانه می تواند راهگشای مشکلات کشور باشد و باید از این ایده ها و سرمایه ها حمایت جدی به عمل آورد.

همچنین سرهنگ مجید اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز یکی دیگر از میهمانان این برنامه بود که به ذکر توصیه هایی برای پیشگیری از جرائم در فضای مجازی و اینترنت پرداخت .

وی با تاکید بر اینکه  فعالیت های نوآورانه و فناورانه در بستر  اینترنت و فضای مجازی دارای مزیت های فراوانی است ، گفت:  نباید از دام های کلاهبرداران در این فضا غفلت کرد.

رئیس پلیس فتا البرز افزود : در بستر فضای اینترنت می توان کسب و کار را رونق بخشید ضمن آنکه هوشیاری کاربران در این فضا ضروری و مهم است.

وی به نمونه هایی از کلاهبرداری های  اینترنتی در کشور اشاره کرد و گفت : برخی افراد با سوء استفاده از نیازهای اجتماعی مانند یارانه ، کارت سوخت و موارد دیگر دام هایی برای کلاهبرداری در فضای مجازی پهن می کنند و   حساب های کابران را مورد دستبرد قرار می دهند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته  استان البرز در این مراسم با اشاره نقش این بانوان در فعالیت های اجتماعی گفت : این جمعیت با هدف ساماندهی بانوان فرهیخته استان و بستر سازی برای مشارکت آنان در ایده های نو و مبتکرانه شکل گرفته است.

دکتر منصوره معصومی  افزود: اعضای این تشکل بانوان فرهیخته ، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه هستند که می توانند در ارائه ایده های جدید به استان البرز تاثیرگذار باشند.

وی اظهار داشت : انتظار می رود تشکل های نوآورانه و فناورانه از ایده های بانوان فرهیخته استان البرز استفاده کنند چرا که در این بخش ظرفیت های علمی فراوانی وجود  دارد که می توانند به رشد و شکوفایی استان کمک کنند.

دکتر محمود اسماعیلی عضو هیات مدیره مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکتروینک استان البرز گفت : این مرکز با هدف ارائه آموزش خدمات بانکداری الکترونیک در عرصه فناوری های نوین وارد میدان شده است .

وی بیان داشت : ارائه آموزش های نوین به بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی از برنامه های این تشکل استارت آپی است.  

منبع: جماران

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر