۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۹۲
فرماندار شهرستان طارم شامگاه دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را ۲ مقوله جدا از همدیگر عنوان کرد

به گزارش پایداری ملی، فرماندار شهرستان طارم شامگاه دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را ۲ مقوله جدا از همدیگر عنوان کرد و افزود: نبود شناخت حوزه کاری این ۲ موضوع موجب شده تا برخی این بخش‌ها را در کنار هم و به موازات یکدیگر مطرح کنند، در حالی که فرق اساسی بین این ۲ موضوع وجود دارد و دارای تفاوت‌های ماهیتی هستند.

ستار صفری بااشاره به تعاریف مربوط به پدافند در ۲ بخش عامل و غیرعامل و تفاوت آنها اظهار داشت: بشر از روزی که بر روی کره خاکی پا گذاشته با تهدیدات گوناگونی روبه رو بوده و هم اکنون با پیشرفت علم و تکنولوژی و با توجه به اینکه تهدیدات بر اساس دانش پایه و فناوری در سطح منطقه ای، محلی، بین المللی و داخلی متغیر است، باید در این راستا راهکارهای اساسی ارائه دهیم و برای مقابله با تهدیدات مدرن آماده باشیم.

رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان طارم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف پدافند غیر عامل کاهش خسارت وارده در حوادث غیرمترقبه و در مواقع بروز بحران است و این حوادث یا از ناحیه مخاطرات طبیعی بوده و یا از ناحیه انسان است که می طلبد دستگاه‌های اجرایی انتظارات حاکمیتی در حوزه پدافند غیر عامل را برآورده کنند.

صفری افزود: دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه پدافند غیرعامل باید به صورت تخصصی ورود پیدا کرده و اقداماتی انجام دهند که در مواقع بحرانی پایداری خدمت رسانی به مردم و همچنین تداوم کارکرد داشته باشند.

فرماندار طارم تاکید کرد: پدافند غیرعامل باید به عنوان یک اصل همواره در جامعه مورد توجه قرار گیرد و ضروری است تمام پروژه های عمرانی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

این مسئول گفت: پیرو تاکید و فرمایش رهبر معظم انقلاب همچنین برنامه های پنج سالۀ چهارم، پنجم و ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی به فراخور وظایف سازمانی که دارند باید اقدامات لازم در جهت پدافند غیرعامل و اقدامات پیشگیرانه برای آسیب به تاسیسات را انجام دهند.

فرماندار شهرستان طارم اظهار داشت: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، ضرورت دارد در این حوزه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی انجام شود تا تمام دستگاه‌ها و مردم با مفاهیم و اهداف آن بیشتر از گذشته آشنا شوند.

منبع: جماران

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر