۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۶۲۷
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: سند الزامات و ملاحضات پدافند سایبری پروتکل صنعتی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و پارک علم و فناوری استان تدوین شد.
به گزارش پایداری ملی، اسماعیل پیرعلی با اشاره به همکاری پارک علم و فناوری استان با سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهارداشت: سند الزامات و ملاحضات پدافند سایبری پروتکل صنعتی Modbus و DNP3 برای امنیت شبکه‌های کنترل صنعتی با همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور و پارک علم و فناوری استان تدوین شد.

وی افزود: طی چند سال اخیر با رشد روز افزون اهمیت شبکه‌های کنترل صنعتی، امنیت این شبکه‌ها و محافظت آن‌ها از حملات سایبری به دغدغه اصلی صاحبان صنایع تبدیل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با توجه به تجربه چند سال اخیر و حوادثی از جمله حمله ویروس اکستاکسنت بیان کرد: بومی‌سازی امینت شبکه‌های صنعتی از اهمیت و ضرورت بسیار زیادی در کشور ما برخوردار است.

پیرعلی با اشاره به سابقه چندین ساله پارک علم و فناوری استان و با بهره‌گیری از توان شرکت‌های مختصص مستقر در زمینه ساخت تجهیزات بومی برای شبکه‌های صنعتی خاطرنشان کرد: این سازمان نزدیک به 2 سال بر روی امنیت در این شبکه‌ها تمرکز کرده و با برپایی آزمایشگاه اسکادا با استفاده از تجهیزات بومی ساخته شده به ارائه راهکار امنیتی برای شبکه‌های صنعتی پرداخته است.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری امنیتی بین پارک علم و فناوری استان و سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: بزودی این سند به عنوان یک سند مرجع توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان تدوین و در اختیار سازمان پدافند غیر عامل کشور قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر