۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۳۳
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به خسارات ۷۴۵ میلیاردی سیلاب نوروز ۹۸ به بخش کشاورزی استان، گفت: تاکنون ۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی مازندران پرداخت شد.

به گزارش پایداری ملی، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار داشت: سیل اخیر 745 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی مازندران وارد کرد که شامل حوزه‌های زراعی، دام و طیور، شیلات و زیرساخت‌ها بوده است.

وی افزود: طبق مصوبات دولت پرداخت خسارت در چند مرحله قابل پرداخت است که تاکنون 171 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 160 میلیارد تومان وام قرض الحسنه‌ای به بخش کشاورزی مازندران اختصاص یافت که به بانک‌های عامل استان ابلاغ شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران ادامه داد: 40 هزار و 400 پرونده بهره برداران در تمامی بخش‌های کشاورزی که دچار خسارت شدند در سامانه سجاد ثبت شد که تاکنون 20 هزار و 748 پرونده بهره برداران کشاورزی در این سامانه مورد بررسی قرار گرفت.

شهیدی فر افزود: سهم بری خسارت به کشاورزان بر اساس مصوبه دولت بوده و به همان میزان که مصوب شده به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مازندران 2 هزار و 200 راس دام سبک و سنگین دچار خسارت شدند که هزار راس دام زنده برای جبران خسارت و امرار معاش در اختیار دامداران قرار دادیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: خوشبختانه تمامی اراضی شالیزاری که در سیل اخیر دچار خسارت شده بود به زیرکشت برنج رفت و مشکلی در کشت برنج وجود نداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر