۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۰۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خواستار پیشگیری از آتش زدن کاه و کلش کشاورزی برای حفظ محیط زیست در استان شد.

به گزارش پایداری ملی، مهدی رازجویان صبح سه شنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند در استان خواستار جلوگیری از آتش زدن زباله در حاشیه راهها و جاده ها شد و گفت: مسئولیت هرگونه آتش سوزی و سوختن درختان در حاشیه راهها با راهداری است و باید از ان پیشگیری کند.

وی همچنین خواستار پیشگیری از آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشاورزی پس از برداشت محصولات شد و گفت: متاسفانه جهاد کشاورزی پس از برداشت محصول، کشاورزان را رها می کند درحالی که آتش زدن کاه و کلش محیط زیست را از بین می برد.

وی خواستار معرفی کشاورزان متخلف و آتش زنندگان کاه و کلش به محاکم قضایی شد و گفت: طبق قانون مجازت، آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، خواستار پاسخگویی مسئولان در زمینه حفظ محیط زیست شد و بر لزوم تهیه و برنامه در حوزه مدیریت پسماند تاکید کرد و نظارت بیشتر برای اجرای این مسئله را ضروری دانست.

رازجویان با تاکید بر نظارت بیشتر بر حوزه مدیریت پسماند استان به مسئله انباشت زباله در حوزه بابلرود اشاره کرد و گفت: اعتبار مناسب تری برای پسماند در این منطقه باید درنظر گرفته تا مشکل زباله در شهرستان بابل رفع شود.

وی ادامه داد: انباشت زباله و نفوذ شیرابه ها در بابل سبب ایجاد بحران زباله در شهرستان شده است و با مدیریت شهروندی و تلاش های مدیران بخشی از مسائل حل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از شهرداری بابل و دیگر شهرستان ها خواست تا طرح تفکیک زباله از مبدا را در منطقه جدی گیرند و گفت: وقتی تولید زباله به حداقل رسد و تفکیک از مبدا اجرایی شود به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر