۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۵
معاون استاندارخراسان جنوبی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت : حفظ سرمایه های انسانی و اجتماعی از جمله اهداف مهم پدافند غیر عامل است و این امرباید مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

لی محمد گلستانی فرد در همایش دو روزه پدافند سایبری خراسان جنوبی اظهار کرد: جنگ های امروز در دنیا جنگ های نامتقارن، هوشمند و استراتژیک است که علاوه بر پیچیدگی، آمادگی بسیار بالایی برای مقابله طلب می کند.

وی افزود:بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری ،سازمان پدافندغیرعامل در کشور و مراکز استان ها شکل گرفت و تاکنون اقدامات وتلاش های بسیار زیادی در این رابطه صورت گرفته است.

معاون  استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: راه اندازی قرارگاه زیستی برای مقابله با اقدامات دشمن در حوزه سلامت و تامین سلامت انسان ها از مهمترین اقدامات در این زمینه می باشدو مسئولیت این قرارگاه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

گلستانی فرد، ایجاد قرارگاه پدافند سایبری را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این رابطه دانست و افزود:در حال حاضر تکیه بخش اعظمی از جامعه و دولت ها بر مباحث مرتبط با فن آوری اطلاعات وارتباطات و مخابرات است.

وی تصریح کرد: به لحاظ حساسیت و اهمیت موضوع در این زمینه نیز قرارگاه پدافند سایبری با مسئولیت استانداران ایجاد شده و تاکنون اقدامات خوبی در این رابطه نیز صورت گرفته است.

وی فرهنگ سازی به منظور درونی کردن موضوع پدافند غیرعامل در جامعه را به طور جد مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و اجرای برنامه های عملی در این رابطه سه مرحله بسیار مهم و حیاتی است که در این رابطه باید از سوی برنامه ریزان و متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.

علی محمد گستانی فرد به تهدیدات در دنیای امروز از سوی دشمنان اشاره کرد و افزود:دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از طرق مختلف سعی داشتند تا به نظام اسلامی ایران ضربه وارد کنند که در این راه از هر وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند که خوشبختانه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافتند.

وی ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در ابتدای انقلاب اسلامی را یکی از این راه ها دانست و افزود: بعد از اینکه دشمن در این راه موفق نشد، ترور شخصیت های انقلابی وایجاد رعب و وحشت را در دستور کار خود قرار داد که در این مسیر نیز با شکست مواجه شد.

وی جنگ تحمیلی 8ساله را از دیگر سناریوهای دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از اینکه دشمن در عرصه جنگ سخت نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد در چند سال اخیر با راه اندازی جنگ نرم و تهدیدات نرم در حوزه های مختلف به مبارزه با انقلاب اسلامی برخاسته است.

معاون استانداری خراسان جنوبی، به روحیه سلطه جویانه آمریکایی ها در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه آمریکا توانست شوروری سابق را به عنوان تنها رقیب خود از صحنه بین المللی حذف کند خود را تنها ابرقدرت جهانی می دانست و سعی داشت به طرق مختلف سلطه ننگین خود بر ملت ها را تداوم بخشد.

گلستانی فردتصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها ایران به یک کشور ضد آمریکایی در دنیا بدل شد ،بلکه صدور تفکرناب حضرت امام و انقلاب اسلامی موجب شکل گیری یک جبهه ضد استکباری در دنیا شد که امروز موج آن نه تنها بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه را در برگرفته بلکه در قلب اروپا و آمریکا نیز رسوخ کرده است.

وی فشارهای اقتصادی و نیز تحریم های اقتصادی و سیاسی در بالاترین سطح را از دیگر نقشه های شوم دشمنان نظام و انقلاب دانست و اظهارکرد: تمامی این تلاش ها به منظور به زانو در آوردن انقلاب اسلامی و دست کشیدن از ارزش های والایی است که توسط امام راحل(ره) تبیین شد و امروز توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی  استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز ایجاد اختلاف بین مسلمانان ، راه اندازی جنگ های داخلی در کشورهای سوریه و مصر ونیز اشغال کشورهای عراق و افغانستان به منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران انجام شده است تا بتوانند از این طریق به اهداف پلید خود دست یابند.

وی بصیرت و هوشیاری مردم ایران اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم ایران اسلامی طی سال های پس از انقلاب هرگونه هزینه ای را پرداخت کرده اند تا ارزش ها ، اصول و اعتقاداتی که به آن پایبند هستند از بین نرود چون می دانند که پیشرفت و توسعه کشورشان در گرو حفظ این ارزش ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر