۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۵
صبح امروز در محل شرکت شمس عمران برگزار شد؛
سومین کارگاه آموزش پدافند غیر عامل در محل سالن اجتماعات شرکت مهندسی شمس عمران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی صبح امروز (پنجشنبه)سومین دوره کارگاه آموزش پدافند غیر عامل پایه 3 شرکت ها در محل سالن اجتماعات شرکت مهندسی شمس عمران و با مشارکت معاونت فنی این سازمان برگزار شد. 

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی در بخش ابتدایی با انواع انفجار، تاثیرات آن بر سازه ها، اصابت و میزان نفوز موشک ها در برخورد با سازه ها آشنا شدند،چگونگی طراحی سازه ها به منظور تخریب حداقلی در انفجارها، انواع بمب هاو موشک ها و میزان تخریب آنها در برخورد با سازه ها از موضوعات مطرح شده در گارگاه بود.

از دیگر موضوعات مطرح شده در بخش اول ،جایگاه معماری پدافند غیر عامل  در مورد انواع سازه، طراحی معماری، طراحی پلان، جانمایی ساختمان و سازه و نیز انواع فرم در طراحی سازه بود، در این بخش مراحل طراحی سازه ها، تعیین میزان اهمیت سازه و تعیین درصد حفاظت مورد بررسی قرار گرفت.بخش پایانی با معرفی نرم افزارهای حوزه طراحی و تحلیل سیستم ها و نحوه کاربرد آن به اتمام رسید.

در ادامه و در بخش دوم کارگاه موضوع درآمدی بر پدافند غیر عامل، انواع پدافند شامل عامل و غیر عامل ستراتژی های مهاجمین، استراتژی های مدافعین، نقش های پدافند عامل و غیر عامل، تهدید شناسی، انواع تهدید، اجتناب از تهاجم، کاهش خسارت، استتار در طبیعت، استتار نوین با استفاده از تکنولوژی نانو و پناهگاه ها و انواع آنها از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در بخش دوم کارگاه آموزشی بود.

دکتر علوی فر بحث خود را با تعریف پدافند غیر عامل و توضیح در مورد انواع پدافند آغاز کرد.

وی در ادامه صحبتهایش پدافند را به دو بخش عامل و غیر عامل تقسیم کرده و به توضیح و تبیین این دو بخش پرداخت.

استراتژی های مهاجمین، استراتژی های مدافعین، نقشهای پدافند عامل و غیر عامل، تهدید شناسی، انواع تهدید، اجتناب از تهاجم، کاهش خسارت، استتار در طبیعت، استتار نوین با استفاده از تکنولوژی نانو و پناهگاه ها و انواع آن  از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در بخش دوم کارگاه آموزشی بود.

در این بخش کارگاه همچنین در زمینه استتار در طیعت و استتار توین با استفاده از نانو تکنولوژی و همچنین انواع پناهگاه ها استاد با استفاده از فیلم های مستند و آموزشی توضیح داده شد.

 در بخش پایانی این کارگاه آموزشی در مورد چرایی پدافند غیر عامل، دلایل نیاز به پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل در عصر حاضر توضیحاتی ارائه و به مقایسه کشورهای پیشرفته و جهان سوم در استفاده از پدافند غیر عامل پرداخته شد.

لازم بذکر است در پایان این دوره آموزشی به فراگیران دوره گواهی پایان دوره به منظور ارتقاء سطح علمی و فنی داده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر