۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۰۱۴
هندو بیزینس لاین گزارش داد
منابع هندی از موافقت وزارت نفت این کشور برای اختصاص مبلغ اولیه لازم برای تاسیس صندوق بیمه انرژی خبر دادند و تصریح کردند پالایشگاه های هندی می توانند از این پس به راحتی از ایران نفت خریداری کنند.
به نقل از پایگاه اینترنتی دِ هندو بیزینس لاین، در حالی که شرکت بیمه عمومی هند در انتظار تعیین تکلیف موضع شرکت های بیمه اتکایی خارجی در زمینه پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران است، با توجه به ایجاد صندوق بیمه انرژی پیشنهادی، پالایشگاه های هندی می توانند از این پس به راحتی از ایران نفت خریداری کنند.
وزارت نفت هند به وزارت دارایی این کشور اطلاع داده است که هزینه تامین موجودی این صندوق را با شرکت های بیمه تقسیم خواهد کرد. این شرکت ها به دنبال کسب تضمین دولتی برای واردات نفت از ایران بودند.
به گفته راجیو تاکرو، دبیر خدمات مالی هند: «وزارت نفت با اختصاص مبلغ اولیه 500 کرور روپیه موافقت کرده است. ما آماده راه اندازی این صندوق هستیم.» این بدان معناست که هرگونه ادعای خسارت از سوی پالایشگاه های وارد کننده نفت ایران تامین خواهد شد.
شرکت های بیمه ای عمومی هند پوشش بیمه ای لازم را برای پالایشگاه های نفتی تامین خواهند کرد و سپس ریسک بیمه  این پالایشگاه ها را از طریق شرکت های بیمه اتکایی بین المللی بیمه می کنند. اما با توجه به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکت های بیمه اتکایی بین المللی حاضر به پوشش بیمه ای شرکت هایی که پالایشگاه های طرف همکاری با ایران را بیمه می کنند، نیستند.
تصمیم ایجاد صندوق پوشش بیمه ای در ماه آوریل اتخاذ شد، اما پالایشگاه  های نفتی اعلام کردند که موجودی این صندوق بسیار کم است و با این موجودی کم نمی توان حتی یک پالایشگاه را بیمه کرد. به دلیل نبود  تضمین دولتی،  ایده یک صندوق پوشش بیمه ای برای آنها قابل قبول نبود.
تاکرو گفت، پالایشگاه ها به توافقات فعلی خود با شرکت های بیمه ادامه خواهند داد و صندوق بیمه انرژی  2000 کرور روپیه ای به عنوان بیمه اتکایی برای شرکت های بیمه ای عمل خواهد کرد.
این صندوق با کمک شرکت های بیمه دولتی هند که جمعا 1000 کرور روپیه از موجودی این صندوق را تقبل خواهند کرد تشکیل می شود. 500 کرور باقیمانده نیز توسط صنعت نفت هند تامین خواهد شد. تاکرو افزود: «شرکت های بیمه هر سال موجودی صندوق را تامین خواهند کرد و رفته رفته موجودی این صندوق افزایش خواهد یافت.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر