۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۲۷
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از اواخر خردادماه آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 121 هزار تُن گندم از اراضی زیرکشت برداشت شود.

به گزارش پایداری ملی، حمیدرضا دانش امروز در شهرکرد، با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری از اواخر خردادماه آغاز می‌شود، گفت: این گندم با افت 2 و 4 درصدی با قیمت یک‌هزار و 700 تومان در 15 مرکز از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود از 23 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم به‌صورت آبی و 38 هزار هکتار گندم به‌صورت دیم حدود 121 هزار‌تُن گندم برداشت شود؛ سهیمه خرید مازاد بر نیاز کشاورزان حدود 85 هزارتُن است.

وی با بیان اینکه هزینه خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح حامی گندم برای تشویق کشاورزان در نظر گرفته شده است که در این طرح به کشاورزانی که گندم خود را به قیمت تضمینی بفروش برسانند، تسهیلات با نرخ سود 10 درصد پرداخت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر