۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۹۴۵
یک نقص فنی جدی موجب از کار افتادن سیستم‌های آی تی بازار سهام NASDAQ به مدت سه ساعت در روز پنجشنبه شد و معاملات این بازار را در سراسر جهان متوقف کرد.
به نقل از رویترز، NASDAQ دومین بازار بزرگ سهام پس از بازار سهام نیویورک است که به علت وقوع مشکل یاد شده دچار اختلال جدی شد و کار به جایی رسید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با صدور بیانیه‌ای وعده داد اقداماتی در آینده صورت می گیرد تا سیستم‌های رایانه ای کل بازار سهام آمریکا تقویت شود.

قرار است مقامات این کمیسیون جلساتی را با رهبران بازار سهام آمریکا برگزار کنند تا تلاش‌های در حال انجام به این منظور را تسریع نمایند. اختلال یاد شده نه تنها به اعتبار بازار سهام NASDAQ لطمه زده بلکه موجب شده معامله‌گران و سهام داران این بازار رفتارهای محتاطانه‌ای را در روزهای اخیر در پیش بگیرند و در معاملات جدید خود به سرعت عمل نکنند.

گفتنی است بخش عمده شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا مانند اپل مایکروسافت و گوگل در بازار سهام NASDAQ فعال هستند. این بازار سهام در ماه جولای هم مورد حمله قرار گرفته بود و هکرها کلمات عبور کاربران خدمات رایانه‌ای آن را به سرقت برده بودند.

علاوه بر این در سال گذشته و همزمان با آغاز عرضه سهام فیس بوک در بازار سهام NASDAQ نقص فنی گسترده ای در شبکه رایانه‌ای ان به وجود آمد که موجب شد مدیران NASDAQ مجبور به پرداخت غرامت 70 میلیون دلاری شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر