۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۴۴
با اجرایی شدن مصوبه تازه اتحادیه اروپا سرویس دهندگان اینترنتی و اپراتورهای مخابراتی در این قاره از این پس موظف به افشای حملات هکری شناسایی شده هستند.
به نقل از اینفو سکیوریتی، حملات شناسایی شده و موارد سرقت اطلاعات باید حداکثر ظرف 24 ساعت پس از وقوع گزارش شوند تا برای مقابله با آنها اقدامات لازم صورت بگیرد. هدف از اجرای این طرح تقویت توانایی دفاع سایبری در برابر حملات سایبری عنوان شده است.

طرفداران این قانون می‌گویند پنهان کاری سرویس‌دهندگان اینترنت و اپراتورهای مخابراتی موجب می‌شود تا آسیب‌پذیری‌های موجود در شبکه‌های رایانه ای و نرم‌افزارهای مختلف شناسایی نشود. اما اگر به سرعت در مورد هر حمله سایبری اطلاع‌رسانی شفاف صورت بگیرد مقابله با مشکلات موجود دراین زمینه نیز ساده‌تر می‌شود.

بر طبق این قانون جدید مواردی که باید گزارش شوند از هرگونه سرقت اینترنتی تا تلاش برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و داده های خصوصی شهروندان را در بر می گیرد. البته پیش از این نیز گزارش دادن موارد یاد شده در کشورهای اروپایی اجباری بود. اما الزامی به این کار در عرض 24 ساعت وجود نداشت.

برخی شرکت‌های امنیتی مانند ترندمیکرو و اف – سکیور که منتقد این قانون هستند می‌گویند اگر چه طراحان قانون یاد شده نیت خوبی دارند اما تضمینی وجود ندارد که این قانون به درستی و دقت اجرا شود. آنان همچنین هشدار می‌دهند که با افشای زودهنگام حملات هکری فرصتی برای شرکت‌های تجاری و موسسات دولتی باقی نمی‌ماند تا اقدامات دفاعی لازم را انجام داده و حفره‌های امنیتی موجود را رفع کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر