۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۴۰
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: تغییر اراضی کشاورزی، تخریب جنگل و مراتع را از چالش‌های زیست محیطی در کنار بحث عدم مدیریت فاضلاب‌ها است.

به گزارش پایداری ملی، محمودعلی رکنی در حاشیه همایش چالش‌های زیست محیطی استان مازندران با فرهنگیان آموزش و پرورش بابل در شهرستان بابل اظهار کرد: مدیریت درست با توجه به چالش‌های متعدد زیست محیطی که با آن مواجه هستیم امری ضروری است.

وی افزود: در بحث چالش‌های زیست محیطی ابتدا باید چالش‌ها را شناسایی کرده تا با برنامه ریزی درست، اعمال مدیریتی مناسب برای برون رفت از این چالش‌ها داشته باشیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست مازندران تصریح کرد: بهترین شیوه اعمال مدیریت پسماند، استفاده از تکنولوژی، استفاده از صنایع کمپوست و تفکیک زباله ازمبدا با مشارکت مردم است.

رکنی از دیگر چالش‌های زیست محیطی را بحث فاضلاب برشمرد و خاطرنشان کرد:  فاضلاب‌ها در منابع آبی ورود  و مقدار زیادی از آب و خاک را آلوده می‌کنند در حالیکه می‌توان با مدیریت صحیح و ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب از آلودگی زیست محیطی جلوگیری کرد.

  این مسئوول تغییر اراضی کشاورزی و تخریب جنگل و مراتع را از دیگر چالش‌های زیست محیطی برشمرد و یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش روشنگری و آگاهی بخشی به مردم از طریق فرهنگیان و آموزش و پرورش به دانش‌آموزان بوده که از اقشار مختلف جامعه هستند و می‌توانند نقش مهمی در راستای ترویج این مهم ایفا کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه حفاظت بهره‌وری معقول از منابع در زمان و مکان مناسب است، گفت: گرچه تمام تلاش ما اعمال ملاحضات زیست محیطی است اما زیرساخت‌هایی دارد که اعتبارات خاصی می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر