۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۵۸
مدير جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: تعیین الگوی کشت، انتقال تولید به محیط کنترل شده و نیز توسعه کشاورزی زیر ساختی از جمله کشاورزی متراکم از جمله اموری هستند که در برنامه کاری قرار دارند.

به گزارش پایداری ملی، محمدرضا میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: سرمای دیررس بهاره در اردیبهشت ماه سال جاری خسارت سنگینی به باغات میوه شهرستان ساوجبلاغ وارد کرد و سال گذشته نیز بر اثر بارش برف و برودت هوا باغداران شهرستان خسارت سنگینی را متحمل شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ افزود: افت شدید قیمت میوه در سال 96 و خسارت سنگین سرمازدگی در سال 95  نیز اثرات خسارت را تشدید کرد و  این موضوع به دلیل دامنه خسارت و شدت آن از طریق راه های بازدارنده قابل پیشگیری نیست و نیاز به نگرش اساسی در الگوی کشت به دلیل تغییرات شدید آب و هوایی به ویژه در ده سال اخیر دارد.

وی اذعان کرد: ارائه پیشنهادات لازم فنی به مراجع مربوطه در این خصوص، تعیین الگوی کشت، انتقال تولید به محیط کنترل شده و نیز توسعه کشاورزی زیر ساختی از جمله کشاورزی متراکم از جمله اموری هستند که در برنامه کاری قرار دارند.

میرزایی در رابطه با فعالیت های این مدیریت در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مطرح کرد: اکیپ های دهگردشی در شهرستان جهت اجرای قانون جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند و از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با تسلیم اخطاریه جلوگیری می کنند و اقدامات قضایی لازم جهت تخریب آن ها صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال 97 عنوان کرد: 830 مورد طرح دعوی در محاکم قضایی علیه تغییر کاربری غیر مجاز و یک هزار و 339 مورد قلع و قمع بنا و اعاده زمین به حالت قبل از جمله اقدامات این مدیریت است.

وی بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در 540 هکتار اراضی کشاورزی، لوله گذاری و پوشش 14 کیلومتر از انهار کشاورزی، استفاده از ارقام مقاوم به کم‌ آبی در محصولات زراعی- باغی،کاشت نشایی محصولات سبزی و صیفی، استفاده از تونل های کاشت و افزایش بهره‌ وری و راندمان تولید در واحد سطح در سال گذشته از جمله راهکارهای عملیاتی و اجرایی جهاد کشاورزی برای کم آبی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر