۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۰
مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر:
دکتر محمد ذاکری اظهار کرد: طرح‌های پیشنهادی به صنایع و دستگاه‌های اجرایی با موضوعات فیزیک دریا، زیست‌شناسی دریا، آلودگی و پالایش آلاینده‌ها در منابع آبی منطقه، شناسایی انواع گونه‌های مهاجم، پدافند غیرعامل در نوار ساحلی و موارد ژئومورفیک هستند.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر با اشاره به عقد قرارداد دو طرح پژوهشی در سال 91 گفت: در حال حاضر داوری 9 طرح پژوهشی با موضوع علوم و فنون دریایی، با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان در مراحل نهایی است.

وی با اشاره به افزایش تولید مقالات علمی دانشگاه در سال 91 خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی و رویکرد پژوهشی دانشگاه با افزایش تعداد مقالات استخراج‌شده از تحقیقات پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری، شاهد رشد تولید مقالات علمی از قبیل مقالات نمایه‌شده ISI و ISC، علمی‌ پژوهشی، غیرنمایه‌شده و علمی‌ترویجی را شاهد بودیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر ادامه‌ داد: تعداد مقالات نمایه‌شده و ارائه‌شده در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در سال گذشته به‌ترتیب به حدود 160 و 183 عنوان مقاله رسید؛ همچنین تعداد پژوهشگران نسبت به سال گذشته رشد داشته‌است. امسال نیز با جذب اعضای هیأت‌ علمی جوان و جدید و با توجه به رویکرد پژوهشی دانشگاه، افزایش تولیدات علمی در زمینه اولویت‌های علوم دریایی و اقیانوسی پیش‌بینی می‌شود.

ذاکری افزود: در زمینه انتشارات، دانشگاه مجوز پنج مجله علمی‌پژوهشی شامل مجله زیست‌شناسی جانوران آبزی، آبزی‌پروری پایدار، ژورنال بین‌المللی علوم دریایی، ژورنال‌های بین‌المللی علوم تکنولوژی اقیانوس‌شناسی و مهندسی سازه‌های دریایی در سال گذشته از وزارت علوم اخذ شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چاپ و انتشار 17 عنوان کتاب تخصصی شامل 3 عنوان کتاب تألیفی و 14 عنوان کتاب ترجمه در دانشگاه در حال داوری است.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: سال گذشته همچنین دو همایش علمی و تخصصی ملی علوم‌وفنون دریایی ایران و بافت‌شناسی آبزیان برگزار شد.

ذاکری افزود: تخصیص پژوهانه، ابلاغ امتیازات و مبالغ ویژه پژوهشی به اعضای هیأت‌علمی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی شامل پیگیری تجهیزات ارزی خریداری‌شده توسط وزارتخانه و تخصیص بودجه جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی در راستای اولویت‌های شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران(شاعا) و پیگیری برنامه‌های حمایت از پرداخت پژوهانه به دانشجویان مقطع دکتری از دیگر عملکردهای حوزه پژوهشی دانشگاه در سال 91 بوده‌ است.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه دانشگاه اظهار کرد: تا ابتدای امسال تعداد کتاب‌های فارسی موجود در کتابخانه دانشگاه به 20 هزار و 557 نسخه در قالب 9 هزار و 345 عنوان و تعداد کتاب‌های لاتین به چهار هزار و 677 نسخه در قالب 2 هزار و 610 عنوان رسیده‌است؛ همچنین پایان‌نامه‌های موجود در مقاطع مختلف به یک‌هزار و 700 عنوان افزایش یافته‌ است.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال رایزنی جهت اخذ اشتراک سامانه هوشمند منابع با عنوان اسما(امانت و سفارش منابع الکترونیکی) هستیم که امکان دسترسی پژوهشگران را به پایگاه‌های اطلاعاتی علمی لاتین امکان‌پذیر می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر