۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۵۰
مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری در خصوص آفت ملخ صحرایی و دریایی که از کشور عربستان وارد کشور شده است؛ گفت: خوشبختانه تاکنون این آفت در مزارع استان مشاهده نشده است.

به گزارش پایداری ملی، فرشید شبانی امروز در شهرکرد با اشاره به وضعیت مبارزه با آفات در مزارع چهارمحال و بختیاری، گفت: هرساله انواع آفات مزارع استان را تهدید می‌کند که تنها چند مورد از این آفت‌ها ممکن است برای مزارع مشکلاتی را به وجود بیاورد.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری در خصوص آفت ملخ صحرایی و دریایی که از کشور عربستان وارد کشور شده است؛ افزود: خوشبختانه تاکنون این آفت در مزارع استان مشاهده نشده است و با اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود این آفت در استان‌های مجاور مانند خوزستان کنترل و به استان وارد نشود.

وی با بیان اینکه هرساله در برخی از مزارع شهرستان لردگان، کوهرنگ و کیار درگیر آفت ملخ‌های بومی هستند، عنوان کرد: تاکنون این آفت در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده، اما با این وجود مزارع مرتبا توسط کارشناسان رصد می‌شود و آمادگی لازم برای مبارزه با این آفات وجود دارد.

شبانی با بیان اینکه مزارع گندم چهارمحال و بختیاری از سال 1367 درگیر آفت سِن است، توضیح داد: در سال گذشته در 25 هکتار از مزارع استان عملیات مبارزه با این آفت انجام شد؛ خوشبختانه به دلیل شرایط جوی و بارندگی مشکل جدی در خصوص این آفت در مزارع گندم نداشتیم و تنها در 200 هزار هکتار از مزارع استان با این آفت مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش دما در سطح استان این آفت در مزارع فعال شود، به همین علت آموزش‌های لازم به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن داده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مبارزه با آفت‌های عمومی مثل ملخ بر عهده سازمان جهادکشاورزی است، اظهار داشت: اما آفت سِن همگانی است و سم‌پاشی برای مبارزه با این آفت بر عهده کشاورزان است.

شبانی در پایان گفت: تاکنون گزارشی از شطح شهرستان‌ها برای شیوع آفت «زنگ زرد » که بسیار خطرناک می‌باشد، گزارش نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر