۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۵۷
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران:
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه ظرفیت گنجایش مخزن سد کوثر 580 میلیون مترمکعب است، گفت: هم‌اکنون 543میلیون مترمکعب آب در مخزن سدکوثر ذخیره شده است.

 به گزارش پایداری ملی، اکبر خدری امروز در  جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه بارندگی در نیمه دوم مهرماه  سال گذشته تا کنون موجب افزایش سطح آب ذخیره سدکوثر در این شهرستان شد، گفت: با جمع شدن این میزان سیلاب پشت سد کوثر تراز آب سد کوثر افزایش یافت.

خدری  با بیان اینکه در سال زراعی فصل گذشته در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 210 میلیمتر  باران به ثبت رسیده بود عنوان کرد:از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 618 میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در فروردین ماه سالجاری بیش از 94 میلیمتر باران در ایستگاه‌ هواشناسی به ثبت رسیده است.

این مسوول با اشاره به بارش‌های اخیر و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل و سرریزشدن سد در این شهرستان ابراز کرد:  با هماهنگی مسوولان در ستاد بحران شهرستان 45 میلیون متر مکعب آب سد کوثر رها سازی شد.

خدری ادامه داد: هم اکنون دبی ورود سیلاب به سد کوثر 51 مترمکعب بر ثانیه و خروجی 51 مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتنی به 623 متر رسیده است.

خدی با بیان اینکه ظرفیت گنجایش ذخیره آب در مخزن سد کوثر 580 میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 543 میلیون متر مکعب آب  در مخزن  سدکوثر ذخیره شده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر 37میلیون متر مکعب از ظرفیت سد خالی و مشکلی برای سرریز شدن این سد وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر