۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۲
مدیر جهادکشاورزی میاندرود گفت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی میاندرود اجرایی شد.
به گزارش پايداري ملي، سید شبر موسوی اظهار داشت: در راستای اجرای پدافند غیر عامل، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود با نصب 39 تله سراتراپ و 40 تله فرمونی در باغات تحت پوشش این مدیریت، عملیات ردیابی و شناسایی آفت مگس مدیترانه ای در سطح سه هزار و 467 هکتار از باغات مذکور به انجام رسیده است.

وی افزود: در این دوره به هزار و 423 نفر از باغداران آموزشهای فنی لازم ارائه شد.

موسوی به باغداران توصیه کرد: جهت پیشگیری از بروز خسارت در سالهای آتی نسبت به برداشت تمامی محصول روی درختان، در فصل برداشت اقدام و از نگهداری میوه بر روی درختان جهت بهره مندی در ماههای آینده خودداری کنند.

برداشت 60 درصد محصول کیوی باغات تنکابن
    
نریمان اوجانی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: محصول کیوی بیش از 60 درصد از باغات شهرستان تنکابن برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع سطوح باغات کیوی این شهرستان بالغ بر دو هزار و 600 هکتار است، پیش بینی کرد: در سالجاری بیش از 70 هزار تن محصول کیوی از باغات شهرستان تنکابن برداشت شود.

اوجانی با اشاره به تولید بالای کیوی در این شهرستان و تجارت کیوی غیر بومی، ایجاد سردخانه نگهداری میوه را ضروری دانست.

احداث پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب در قائم شهر
    
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر، از احداث پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب، با بیش از 12 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

علی درویش نیا اظهار داشت: پروژه پوشش کانال انتقال آب زراعی به طول 45 کیلومتر در سطح 17 روستای شهرستان قائم شهر با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه هزار و 148 هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای فوق تحت پوشش این طرح قرار گرفته و کشاورزان و بهره‌ برداران روستاهای فوق از مزایای آن بهره مند خواهند شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر