۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۵۷۹
زندیه وکیلی تاکید کرد:
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بر لزوم وجود پیوست پدافندی برای تمام طرح های راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد.
مهدی زندیه وکیلی در اولین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل راه و شهرسازی که با حضور مسئولان این سازمان در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: اداره كل راه و شهرسازي با توجه به اهميت پدافند غيرعامل اولين كارگروه را در اين زمينه برگزار كرد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در هرمزگان با بيان اينكه راه و شهرسازي نقش بسزايي در حوزه ارتباط جاده اي و سرپناه شهروندان  دارد، ابراز اميدواري كرد، در جلسات آتي پدافند غيرعامل  برنامه هاي كاربردي به بحث و بررسي گذاشته شود.

زنديه وكيلي ادامه داد: اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان سير پدافند غيرعامل را پيش از شكل گيري اين مجموعه انجام داده و اكنون نيز بصورت سازمان يافته در دستور كار خود قرار داده است.

وي افزود: وزارت خانه راه و شهرسازي با حساسيت ويژه مسائل پدافند غيرعامل را پيگيري نموده و نسبت به تشكيل اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل در تمامي استان ها اقدام كرده است.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين بر لزوم وجود پيوست پدافندي براي تمامي طرح هاي حوزه راه و شهرسازي تاكيد كرد.

سردار محمد اخوان هم در این جلسه با بيان اينكه در حوزه پدافند غير عامل نسبت به ساير كشورهايي كه تهديدات كمتري متوجه آنهاست، عقب هستيم، افزود: در شرايط عادي بايد تدابيري انديشيده شود كه در زمان بحران به نتيجه مناسب منتهي شود.

وي با اشاره به اينكه بحران را بايد مديريت كرد، ادامه داد، توجه به پدافند غيرعامل باعث كاهش آسيب به مردم و زيرساخت هاي موجود خواهد شد.

اخوان، احداث باند اضطراري فرودگاه، در نظر گرفتن زمين اسكان موقت، شناسايي ساختمان هاي متراكم و داراي جمعيت بالا از جمله اقدامات مهم كارگروه پدافند غير عامل وزارت راه و شهرسازي در هرمزگان عنوان كرد.

اخوان افزود: همه وزارت خانه ها موظف هستند بحث پدافند غير عامل را در ساخت و سازها در نظر گرفته و اعتبارات آن را هم مصوب كنند.

سپس مهندس محمد ايران نژاد دبير كارگروه نسبت به پيشينه تشكيل كارگروه وتشريح شرح وظايف كارگروه پرداخت.

در پايان جلسه احكام صادره اعضاء كارگروه پدافند غير عامل راه و شهرسازي به مديران عضو اعطا شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر