۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۹
فرمانده نيروي دريايي ارتش:
فرمانده نيروي دريايي ارتش با تاكيد بر اين كه قدرت نظامي يكي از مولفه هاي مهم قدرت ملي هر كشوري است ، گفت: قدرت نظامي هر كشور پشتوانه قدرت سياسي سياستمداران آن در عرصه جهاني و بين المللي است.
به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادار حبيب الله سياري در محفل انس با قرآن كريم كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه بندرعباس و كاركنان و خانواده هاي منطقه يكم نيروي دريايي ارتش در مسجد اين منطقه برگزار شد، اين مطلب را بيان كرد.
دريادار سياري با اشاره به برخي فرمايشات مقام معظم رهبري افزود: معظم له مي فرمايند «اگر نتوانيم از همه پيشرفت هايي كه در كشور اتفاق مي افتد دفاع كنيم همه آن ها در يك صبح تا ظهر از بين مي رود» ودر جايي نيز امام علي(ع) فرموده اند كه «اگر صلح مي خواهي آماده جنگ باش».
وي خاطرنشان كرد: اينها ما را متوجه اين امر مي سازد كه آباداني، پيشرفت و آرامش زماني برقرار مي شود كه در يك كشورنيروهاي مسلح قوي وجود داشته باشد، همه بايد مواظب جنگ دشمن چه جنگ سخت و چه جنگ نرم باشيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با مقايسه مولفه هاي جنگ نرم و جنگ سخت گفت: هدف از هر دو جنگ از پاي درآوردن نظام سياسي يك كشور است با اين تفاوت كه در جنگ سخت توپ وتانك و موشك يك شهر را هدف مي گيرند و تاسيسات و تجهيزات از بين مي رود در حالي كه در جنگ نرم اين هويت و فرهنگ اشخاص است كه از بين مي رود كه خسارت ها و آثار آن ماندگار و هزينه ها بسيار سنگين است.
دريادار سياري اظهارداشت: در سال هاي اخير دشمن با ترفند نرم وارد كشور شده و سعي دارد ملت ما به ويژه جوانان را در هر شرايطي تحت تاثير خودش قرار دهد و همين امر موجب شده كه خيلي از آداب و رسوم ما تغيير يابد.
وي افزود: چشم و هم چشمي ها، نوع لباس جوانان و نوجوانان ما كه نشان از تزريق فرهنگ بيگانه است نيز از آثار و تبعات جنگ نرم دشمن محسوب مي شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اين كه دشمن با استراتژي قورباغه اي كار خود را دنبال مي كند، گفت: اگر ظرفي حاوي آب جوش داشته باشيم و يك قورباغه داخل آن بيندازيم فورا بيرون مي پرد اما اگر قورباغه را داخل آب قرار دهيم و آب را به مرور گرم و به درجه جوش برسانيم قورباغه بيرون نمي پرد چون كم كم عادت به گرما مي كند تا به مرحله پخته شدن مي رسد و دشمن در حال پياده كردن اين وضعيت در جامعه ماست.
دريادار سياري، بهترين راه هاي مبارزه با جنگ نرم دشمن را توجه به باورهاي ديني و ارزش هاي اسلامي و همچنين ارتقاء سطح آگاهي و بصيرت و سلاح ايمان دانست.
آيت الله نعيم آبادي نماينده ولي فقيه و امام جمعه بندرعباس نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه راه قرآن و انبياء راه سعادت و رستگاري است گفت: عمل به قرآن و دستورات الهي مثل عمل به دستورات پزشكي است كه عمل به آن باعث سلامتي است با اين تفاوت كه در نسخه الهي جاي هيچ گونه شك و شبهه اي نيست.
وي با بيا ن حديثي از امام صادق(ع) روزه را چشيدن طعم گرسنگي و كمك به نيازمندان دانست و افزود: با روزه گرفتن به ياد گرسنگي و تشنگي نيازمندان بيفتيد و روز قيامت را از ياد نبريد ودر يك كلام روزه واجب شد تا ما با تقوا شويم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر