۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۵۵۱
یک کارشناس فناوری اطلاعات در اراک:
یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: پدافند غیر عامل، دفاع در مقابل تهدیدات است.
ممتاز در همایش " نقش رسانه در فضای سایبر" که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، افزود: هدف ذاتی رسانه اطلاع رسانی است و باید منابع را در اختیار افراد قرار بدهد.

وی با اشاره به مفهوم پدافند غیر عامل، ابراز داشت: به مجموعه اقدامات غیر نظامی بدون بکارگیری ادوات رزم و جنگی برای کاهش خطرات و آسیب پذیری ها و مشکلات در مواقع بحران پدافند غیر عامل می گویند.

این کارشناس اظهارکرد: جنگ خندق در صدر اسلام، ساخت دیوار چین، تمرکز زدایی از بنادر اصلی با توجه به نیاز تجارت چین به بندر در حال حاضر و ساخت قلعه ها در ایران باستان از نمونه های بارز پدافند غیر عامل می باشد.

ممتاز با اشاره به اینکه تسهیل در نقل و انتقالات و تسهیل در ارتباطات از مزیت های فضای سایبر است، تصریح کرد: واژه سایبر کلمه ای یونانی است و فضایی است که یک رکن آن رایانه و تجهیزات ارتباطی، یک رکن آن انسان و رکن سوم در آن اطلاعات می باشد.

وی تکنولوژی سایبری را یک تکنولوژی وارداتی دانست و بیان کرد: تکنولوژی فناوری اطلاعات از سال 1970 راه اندازی شد، این در حالی است که این فناوری بعد از گذشت 21 سال به کشور ما راه پیدا کرد.

این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان ساخت: بهره برداری حداکثر از فضای سایبر، شناسایی خطرات پیش رو و آسیب های احتمالی، کاهش ریسک، بهره برداری از فرهنگ صحیح، رعایت اصول و مقررات و افزایش ضریب اطمینان را از جمله سیاست های پدافندی در حوزه سایبر است.

ممتاز در ادامه با اشاره به خطرات پیش رو در بهره برداری از اقلام ذخیره ساز افزود: فلش مموری ها علاوه بر احتمال سرقت، مفقود شدن و آسیب دیدگی می توانند منجر به انتقال فایل آلوده از مبدا به مقصد، انتقال قطعه کد مخرب از مبدا به مقصد و نصب جاسوس ها و فایل های جمع آوری اخبار شوند.

وی در پایان ادامه داد: استفاده از آنتی ویروس مطمئن، کاهش استفاده از این اقلام در دستگاه های ناشناس، کاهش ذخیره سازی فایل مهم و طبقه بندی دار در این اقلام، عدم در اختیار گذاشتن این اقلام به سایرین، تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری در محلی دیگر، بهره برداری از قفل های نرم افزاری به منظور ایجاد کلمه عبورو بررسی دوره ای محتوای درون اقلام به منظور حفظ اطمینان از عدم تغییر را از راهکارهای پدافند غیر عامل در استفاده از اقلام ذخیره ساز برشمرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر