۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۳۶۳
چهارمین جلسه قرارگاه زیستی پدافندغیرعامل استان به منظور برررسی آخرین اقدامات برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به مزارع و باغات استان برگزارشد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از هرمزگان، در ابتدای این جلسه زینلی تختی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری هرمزگان، عنوان کرد: دستگاه های عضو قرارگاه زیستی استان طبق شرح وظایف ابلاغی سازمان پدافندغیرعامل کشور باید اقدامات موثر جهت کاهش آسیب پذیری به زیرساخت های اقتصادی، امنیت اجتماعی و بهداشتی و مقابله با آفات و بیماری ها انجام دهند.

مدیرکل پدافندغیرعامل بر عملیاتی و اجرایی شدن نظام مرزبانی زیستی تاکید و در خصوص هجوم ملخ های صحرایی در مناطقی از استان با توجه به خطرات زیست محیطی و آسیب رساندن به باغات و مزارع کشاورزی خواستار همکاری موثر دستگاه های اجرایی استان شد.

حیدری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این جلسه گفت: با مجموعه اقداماتی که از سوی جهاد کشاورزی استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی صورت پذیرفته بخش مهمی از این آفت در استان کنترل گردیده است و اقدامات مقابله ای به دلیل گستردگی حمله ملخ های صحرایی نیازمند تداوم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مقابله جدی با ملخ های صحرایی برای کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از حمله این ملخ ها به مزارع و باغات استان تمامی امکانات دستگاه های اجرایی برای مقابله با این آفت جهت کمک به جهاد کشاورزی بسیج گردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی فرمانداران شهرستان های تابعه استان ستاد ویژه مقابله با هجوم ملخ های صحرایی را در شهرستان ها تشکیل و تمامی امکانات را برای کمک به جهاد کشاورزی برای مقابله با ملخ های صحرایی بسیج نمایند و شخصا اقدامات این حوزه را پیگیری نمایند.

حیدری افزود: هجوم ملخ های صحرایی دارای هیچ خطر انسانی نیست و مردم استان در این رابطه دغدغه نداشته باشند اما باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش شبانه روزی سعی نمود اثرات اقتصادی حمله ملخ های صحرایی در استان به حداقل ممکن رساند.

وی گفت: با توجه به نزدیکی به فصل گرما و احتمال افزایش هجوم ملخ های صحرایی به استان اقدامات مقابله ای در این رابطه تشدید و تامین امکانات و بودجه مورد نیاز برای مقابله با این ملخ ها با جدیت دنبال گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر