۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۴۳
"پالسي ميک" :
"آرتو استرن" در مقاله ای با اشاره به ياوه گويي هاي اخير "ليندسي گراهام" نماينده آمريکايي در مورد کشورمان و تشويق دولت اوباما به تجاوز نظامي عليه ايران معتقد است که اين تفکرات در ميان آمريکايي ها خريداري ندارد.
به نقل از پالسي ميک ; تحليلگر "پالسي ميک" با اشاره به اظهارات خصمانه اخير سناتور آمريکايي عليه کشورمان مينويسد "ليندسي گراهام سناتور آمريکايي که از سوي نئومحافظه کاران آمريکايي و رژيم صهيونيستي مورد حمايت قرار مي گيرد اکنون پروژه جديدي را در مورد تهديد ايران به حمله نظامي آغاز کرده است. گراهام در اين باره مدعي شده است "در صورتيکه هيچ چيزي در ايران تغيير نکند بايستي تجاوزي نظامي عليه ايران را بزودي انجام داد چرا که اقدام نظامي باعث به تعويق انداختن پيشرفت هاي هسته اي ايران خواهد شد." 

نويسنده در ادامه با انتقاد از اظهارات اين سناتور آمريکايي معتقد است که تجاوز نظامي هميشه نتايجي خسارت بار براي آمريکايي ها در پي داشته است و در اين باره مي افزايد "با اين حال بايستي دانست که اقدام نظامي همواره تبعات جبران ناپذيري دارد. اخيرا جمعي از مقامات پيشين آمريکايي از جمله "توماس پيکرينگ" از دولت اوباما خواسته اند که با بکارگيري ديپلماسي فعال سعي کند راه تعامل با ايران را در پيش گيرد. آنان با بيان نمونه جنگ ويتنام به دولت آمريکا در مورد تجاوز احتمالي عليه ايران هشدار داده اند." 

تحليلگر "پالسي ميک" ابراز خرسندي مي کند که تفکرات سياستمداراني همچون گراهام در آمريکا خريداري ندارد و در اين باره مي افزايد "خوشبختانه گراهام در جلب نمظر مساعد ساير نمايندگان آمريکايي شکست خورده است و احتمالا نخواهد توانست نتيجه مثبتي از اقدامات خود بدست آورد." 

نويسنده مقاله با اشاره به رويکرد  "اعتدالي" "دكتر حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در عرصه سياست خارجي مي افزايد "اکنون "دكتر روحاني" رييس جمهور منتخب ايران که تا چند روز ديگر مراسم تحليف خود را به جا خواهد آورد اظهار داشته که تصميم دارد تا در عرصه سياست خارجي خط مشي "اعتدالي" را دنبال کند و در عين حال به دغدغه هاي کشورهاي غربي در مورد برنامه هسته اي آن کشور پاسخ مناسبي بدهد. با اين حال دولت آمريکا بخصوص با مداخلاتش در بحران سوريه و تصويب قانون تشديد ارسال تسليحات براي تروريست هاي سوري از سوي نمايندگان کنگره آمريکا در تقابل بيشتري با ايران قرار گرفته است چرا که جمهوري اسلامي ايران از دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه حمايت مي کند.

در صورتي که دولت آمريکا به اظهارات کساني چون گراهام بيشتر توجه کند تبعات آن دامن گير آمريکايي ها خواهد شد. گراهام و همفکران وي در حالي اظهاراتي را عليه ايران بيان مي کنند که شواهد نشان مي دهند که جمهوري اسلامي ايران خواستار دستيابي به سلاح هسته اي نيست. منابع اطلاعاتي انگليسي و آمريکايي نيز اين موضوع را تاييد کرده اند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر