۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۸۱
امام جمعه رفسنجان:
امام جمعه رفسنجان گفت: در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته نباید دچار آسیب جدی شویم لذا بزرگترین پدافند غیرعامل در حوزه اقتصاد مقاومتی، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور امروز دوشنبه ( 24 دی) در جلسه شورای اداری رفسنجان با موضوع پدافند غیرعامل در بحث کشاورزی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید در جامعه نهادینه می شد؛ در میانه راه یا در ابتدای راه هستیم و مردم به سختی هایی رسیدند؛ دولت ها حقوق های کارمندان را پرداخت می کند اما طبقه ضعیف درآمد و معیشتی  را ندارد.

 وی افزود: مانند کشاورزان رفسنجان که امسال خسارت دیدند و معیشتی ندارند لذا خدمتی به این طبقه ضعیف جامعه نشده است.

 رمضانی پور ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی کم کار کردیم الان باید دنبال مسکن باشیم تا درد جامعه را تسکین دهد نیاییم کاری کنیم که مردم متوقع رهبری شوند برخی مردم فکر می کنند رهبر باید ورود پیدا کند آیا رهبر می تواند حکم صادر یا تغییرات در ساختار ایجاد کند؟ نه؛ این کار را هرگز نخواهد کرد زیرا کشور قوا و قانون اساسی و ساختار دارد باید عمل کند باز هم در کنار این ساختارها و قوانین مجمع تشخیص مصلحت نظام هست که در صورت بروز مشکلی گره گشایی می کند.

 وی بیان کرد: دولت باید دغدغه معیشت مردم را داشته باشند، لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق است باز هم این لایحه به درد معیشت مردم نمی خورد چون بیشتر ناظر بر کارها و امورات جاری کشور است ، باید راه حل و فکری برداشته شود.

 رمضانی پور خاطر نشان کرد: بانکها در دریافت اقساط وامها  رعایت حال مردم را بکنند و برخی قراردادشان 21 درصد بوده و برخی 25 درصد بوده در حالی که می بینیم برخی بانکها 35 درصد از مردم سود می گیرند و پدر مردم را در میاورند در قیامت باید جوابگو باشند.

 وی تأکید کرد: از بدهکاران به بانکها می خواهیم از بانکها شکایت کنند، درست است نمی خواهیم جو در جامعه و  شهر درست کنیم ولی اگر مجبور باشیم طرف مردم هستیم و می خواهیم که شکایت کنند.

 امام جمعه رفسنجان بیان کرد:  دست اندرکاران باید خدمات به مردم را مضاعف کنند، مدیر باید وقت مازاد بگذارد تا کارها روان شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی درختی وجود دارد که اگر جذب سرمایه ها صورت گیرد می توان از کاشت این درخت درآمدزایی کرد لذا  درختی است که خیلی زیاد هزینه ای ندارد و نمونه اش در خراسان شمالی و هرمزگان کشت شده و می تواند در هزاران هکتار از اراضی سنگلاخ و یا شور رویش داشته باشد سالی دوبار ثمره دارد.

 وی ادامه داد: از این درخت می توان روغنی تولید کرد که علاوه بر ۱۰ سال تضمین فروش آن، هم می توان آن را صادر کرد و هم جایگزین سوخت گازوئیل شود و در شهرها به کاهش آلایندگی کمک کند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر