۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۳۱۲
یک سناتور جنگ طلب آمریکایی مدعی شده است که در صورت عدم تغییر در مسیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران تا پایان سال جاری میلادی، قطعنامه‌ای را برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه کشورمان در کنگره ارائه خواهد کرد.
به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تینک پراگرس»، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت «کارولینای جنوبی» روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که درصدد ارائه قطعنامه ای است که مجوز اقدام نظامی علیه ایران را در صورت عدم تغییر در برنامه هسته ای ایران تا پایان سال جاری میلادی، صادر می کند.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی ضمن سخنرانی در کنفرانسی که گروه راستگرای مسیحیان متحد اسرائیل برگزار کردند، مدعی شد که: اگر سپتامبر و اکتبر برسد و چیزی در ایران تغییر نکند، من قطعنامه ای را ارائه خواهم کرد که مجوز استفاده از اقدام نظامی به منظور جلوگیری از تولید بمب هسته ای توسط ایران را صادر خواهد کرد.

گراهام در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: تنها راه برای متقاعد کردن ایران جهت متوقف کردن برنامه هسته ای اش، این است که صراحتا اعلام کنیم که آن (برنامه هسته ای ایران) را نابود خواهیم کرد.

تینک پراگرس در ادامه به هشدار مقامات و کارشناسان ارشد سابق و فعلی درباره زیان بخش بودن تشدید فشارها و لفاظی علیه تهران به خصوص بعد از انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور میانه روی ایران و همچنین نامه امضا شده توسط 29 تن از مقامات سابق دولت آمریکا از جمله افسران نظامی، دیپلمات ها و کارشناسان امنیت ملی اشاره کرده که گفته اند: در حالیکه تضمین حصول توافق جهت حل تمامی نگرانی ها زمان می برد، دیپلماسی زمانی موفق خواهد بود که ما آماده شویم تا از طریق اعمال فشار به وسیله تحریم های موجود و سایر مشوق ها، از ایران امتیازات متقابل بگیریم.

علاوه بر این، جمعی از اعضای کنگره آمریکا نیز از دولت واشنگتن خواسته اند تا روی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران تمرکز کند.

تهدید ضد ایرانی گراهام برای ارائه قطعنامه حمله به ایران در حالی گزارش می شود که در ادامه این خبر، به تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم این سناتور جمهوریخواه آمریکایی جهت استفاده از قدرت نظامی علیه ایران از حداقل سال 2010 میلادی تاکنون اشاره شده است.

بر اساس نوشته تینک پراگرس، گراهام احتمالا در جلب حمایت قانونگذاران از قطعنامه ضد ایرانی خود با مشکل روبرو خواهد شد زیرا بسیاری از همکاران این جمهوریخواه آمریکایی، مخالفت خود را با صدور مجوز جنگ با ایران اعلام کرده اند.

غرب در حالی مدعی نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران است که تهران با رد این ادعا، بر صلح آمیز بودن اهداف هسته ای خود تاکید است؛ علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بازدیدهای مکرر خود از تاسیسات هسته ای ایران، اذعان کرده اند که به مدرکی دال بر نظامی بودن فعالیت هسته ای ایران دست پیدا نکرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر