۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۷
معاون رییس جمهور در امور بین الملل یه تشریح ابعاد اقتصادی سفر رییس جمهور به پاکستان پرداخت.

به گزارش پايداري ملي، علی سعیدلو معاون رییس جمهور در امور بین الملل در گفتگو با فارس با اشاره به ابعاد اقتصادی سفر رییس جمهور به پاکستان گفت: رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای D8 و برای هماهنگی با کشورهای عضو و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل سیاسی و به ویژه مسائل اقتصادی عازم پاکستان خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور در این سفر دو روزه ضمن سخنرانی در این اجلاس با مقامات و رؤسای جمهور کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار خواهد کرد.

معاون رییس جمهور در امور بین الملل اضافه کرد: رئیس جمهور در نشست دو جانبه ایران و پاکستان با حضور آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان شرکت خواهد کرد.

وی افزود: دستور کار این نشست دوجانبه گسترش روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان خواهد بود که در مذاکرات بین رؤسای دو کشور مطرح می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور بین الملل ادامه داد: بحث انتقال گاز به کشور پاکستان مهمترین بحث این نشست دو جانبه خواهد بود چرا که این خط لوله در داخل ایران به طور کامل به پایان رسیده است و باید باقیمانده آن در پاکستان تکمیل شود.

سعیدلو گفت: بر طبق توافق دو کشور این خط لوله باید تا سال 2014 تکمیل شود چرا که پاکستان نیاز فراوانی به گاز ایران دارد.

وی افزود: موضوع دوم انتقال برق به کشور پاکستان است که زمینه زیرسازی‌ برای انتقال 200 مگاوات فراهم شده و در حال حاضر نیز قراردادی بین دو کشور برای افزایش ظرفیت آن تا هزار مگاوات وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا این میزان برق را برای کشور پاکستان تأمین کند.

معاون رییس جمهور در امور بین الملل در پایان تصریح کرد: موضوع سوم نیز بحث‌های اقتصادی و گسترش تبادلات تجاری است که در مذاکرات دو طرف مطرح خواهد شد.

گزارش خطا
برچسب ها: گاز پاكستان
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر