۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۱۹
دوره آموزشی و فراگیری مهارت های مقابله با بحران توسط مدیریت بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛دوره آموزشی عمومی بحران  در دبیرستان دخترانه زینبیه با حضور بیش از 400نفر از دانش آموزان و تعدادی از دبیران و خانواده ها برگزار گردید.

در ابتدای برگزاری این دوره که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اجرا و جناب مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهربندرعباس ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یادوخاطره زلزله زدگان پنجم دی ماه بم افزود:

بدون شک جهت برگزاری اینگونه مراسمات بیش از پیش  راهکارهای کاهش اثرات آسیب ها و بلایای طبیعی مورد توجه قرار می گیردو آگاهی بخشی و وجود مدیریتی قوی و کارآمد و همکاری ،همفکری  همه دست اندرکاران ، مسئولین و شهروندان از عوامل موثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به مهم دانستن این مناسبت با بیان اینکه آگاهی و آموزش در مدیریت بحران و نحوه برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی ، یکی از اصولی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد، گفت : آشنایی دانش آموزان با بحران ، حوادث ، انواع تهدید ها کمک خواهد کرد که آموزشهای مرتبط با مقابله آن نیز راحت تر به آنان منتقل شود.

در ادامه حمیدرضا حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس و مدرس این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: در این آموزش ها دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه با حوادث ، بحران ها ، پدافندغیرعامل و دفاع غیرنظامی در برابر تهاجم دشمن آمادگی داشته باشند و یکی از برنامه های مهم برای پیشگیری از خسارت در بخشهای مختلف برگزاری چنین دوره ای است که همه باید آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات را داشته باشند.

وی گفت : چگونگی آمادگی در شرایط بحرانی در زمان زلزله ، نحوه پناه گیری صحیح ، نحوه خروج از کلاس ها و ساختمان ها ، اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با تهدیدها و حوادث و همچنین حفظ آرامش در حین بروز حوادث از آموزشهایی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

مدیر بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس بیان کرد: مدارس بعنوان یکی از اماکن های امن جامعه ما می باشند و به جهت اینکه در زمان بروز حادثه مردم بسوی مدارس بعنوان یک پناهگاه امن رجوع می کنند ،می بایست کلیه ی دانش آموزان با انواع آموزش ها آشنا باشند تا بتوانند در مواقع حساس نسبت به مدیریت بحران اقدام نمایند.

در پایان این مراسم به بهترین مقاله ونقاشی ارائه شده توسط دانش آموزان  با موضوع بحران جوایزی اهدا شد.

همچنین از نکات حائز اهمیت علاقمندی دانش آموزان  به یافته های خود درخصوص بحران بود که با برگزاری پرسش و پاسخ در این مراسم همراه بود به کار خود پایان داد.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر