۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۰
در بازديد ميداني خبرنگار باشگاه خبرنگاران از انبار توزيع داروهاي كمياب مشخص شد که خوشبختانه اين داروها از گمرک ترخيص شده و در حال حاضر انبار شرکت‌هاي توزيع دارو با مشکل مواجه نيست.
دكتر "هاشمي" مدير عامل شرکت پخش داروي هجرت، از ترخيص برخي داروهاي كمياب از گمرك خبر داد و گفت: اين داورها به زودي توزيع خواهند شد. 

داروهاي فاكتور 8 و فاكتور 9 كه مخصوص بيماران هموفيلي است از جمله داروهايي بود كه گفته مي‌شد كمبود داريم اما در شرايط فعلي در حال ارسال به سراسر كشور است. 

در ادامه با توجه به اينکه شير‌خشك‌هاي رژيمي يكي ديگر از اقلامي بود كه كمبود آن گزارش شده بود، دكتر هاشمي در خصوص آن گفت: اين شيرخشك مخصوص اطفال خاص كه مشكل متابوليكي دارند هست، اكنون در بازار تهران توزيع شده است و به شهرستانها نيز طي دو روز آينده ارسال خواهد شد. 

دكتر هاشمي از ارسال داروهاي شيمي‌درماني و از جمله بلئو مايسين و همچنين دسفرال براي بيماران تالاسمي خبر داد و گفت: از اين داروها تاكنون 10 هزار عدد و براساس سهميه توزيع شده است. 

همچنين داروي Ultrvist كه براي آنژيوگرافي قلبي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و كمبود آن در بازار گزارش شده بود براي مراكز درماني سراسر كشور ارسال شد. 

دكتر هاشمي از توزيع داروي جديد هپاتيت خبر داد و گفت: پس از قيمت‌گذاري و گذراندن مراحل اداري در هفته آينده به صورت تك دوز ارسال مي‌شود. 

آمپول‌هاي كزاز داروي Fsh كه براي درمان نازايي استفاده مي‌شود و همچنين محلول‌هاي خوراكي كه براي بيماران خاص استفاده مي‌شود نيز از جمله داروهايي بود كه كمبود آن گزارش شده بود ولي هم‌اكنون به صورت كافي در كشور وجود دارد. 

دكتر صالحي اظهار داشت: در حال حاضر شرايط بسيار متفاوت است، ذخاير دارويي از لحاظ موجودي نسبت به سال گذشته بيش از 2 برابر شده است. 

وي در خصوص مدت زمان ارسال داروها گفت: فاصله‌ زماني كه داروها به دست شركت رسيده به مراكز درماني و بيمارستانها ارسال مي‌شود زير 24 ساعت خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر