۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۸۰
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی : این اقدام موسسه صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم در راستای سیاست های امنیت غذایی کشور و به عنوان یکی از ارکان مهم پدافند غیرعامل در زمینه ارتقا سلامت و امنیت غذایی صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این قرارداد در راستای رفع نیازهای موجود در حوزه صنعت غذای کشور و پژوهش های نوین غذایی برای پروژه پژوهشی با موضوع تأثیر تیمار پلاسمای سرد بر ویژگیهای فیزیک و شیمیایی و رئولوژیکی برخی پروتئین ها و هیدروکلوئیدهای غذایی منعقد شد.
دکتر قدیر رجب زاده افزود : این اقدام موسسه صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم در راستای سیاست های امنیت غذایی کشور و به عنوان یکی از ارکان مهم پدافند غیرعامل در زمینه ارتقا سلامت و امنیت غذایی صورت گرفت.
وی ادامه داد : این پروژه پژوهشی بین المللی با هدف تغییر ویژگی های عملکردی هیدروکلوئیدها و پروتئین ها در فرآورده های مختلف غذایی با استفاده از فناوری پلاسمای سرد و به منظور خودکفایی ایران در دستیابی به دانش فنی تولید افزودنی های با فناوری روز دنیا در تولید اقلام مورد نیاز در صنعت غذا آغاز شده است.
وی افزود: پلاسمای غیرحرارتی فناوری نوینی است که می توان با استفاده از آن گروه های عامل مختلف را بر سطوح مواد نشاند یا از تاثیر اکسیداسیون جزیی آن بر ترکیبات غذایی و بهبود ویژگی های نهایی فراورده های غذایی استفاده کرد.
موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1360 فعالیت خود را آغاز و هم اکنون با 30 عضو هیات علمی و 34 دانشجوی مقطع دکترا در حوزه پژوهش های مرتبط با حوزه علوم و صنایع غذایی در مشهد مستقر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر