۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۱۳
تحلیلگر روس:
ˈایگور کوروتچنکوˈ نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی روسیه، در مصاحبه با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ، ادعاهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگ تبلیغاتی خواند.

کوروتچنکو روز دوشنبه گفت: ایران بارها و آشکارا اعلام کرده که برنامه های هسته ای اش ماهیت صلح آمیز دارد و بازرسی های آژآنس بین المللی انرژی اتمی از مراکز اتمی ایران نیز این واقعیت را تایید کرده است. با این وصف شاهدیم که مقام های آمریکایی و اسرائیلی می کوشند وضعیت هسته ای ایران را متشنج جلوه دهند.

وی تاکید کرد، در این شرایط باید گزارش ها و اطلاعات آژانس بین المللی انرژی هسته ای و نه اظهارات مقامات اسرائیلی و آمریکایی ملاک داوری درباره ماهیت برنامه های هسته ای ایران قرار گیرد.

کوروتچنکو، برخورد آمریکا و اسراییل در مساله هسته ای را رفتاری دوگانه خواند و در تشریح این رفتار افزود: اسرائیل خود دارای زرادخانه سلاح اتمی است و سازمان های اطلاعاتی کشورهای مختلف به خصوص اطلاعات تصویری دریافتی از هواپیمای پهباد حزب الله لبنان که پدافند اسرائیل به زحمت آنرا ساقط کردند، وجود آن را تایید کرده است.

این تحلیلگر روسیه، هیاهوی اسرائیل مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته ای را غیر منطقی دانست و پرسید: چرا یک کشور حق دارد سلاح اتمی داشته باشد، ولی برای کشور دیگری داشتن چنین سلاحی ممنوع می باشد؟

رییس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه در ادامه مصاحبه گفت: ایران در آینده نزدیک قصد ساخت سلاح اتمی ندارد، زیرا میزان خطر نظامی و سیاسی چنین تصمیمی را درک می کند. برنامه هسته ایران غیر نظامی و صلح آمیز است و با توجه به این واقعیت هیچ ایرادی به این کشور وارد نیست. وی با بیان اینکه اسراییل به تنهایی توانایی حمله به ایران را ندارد، گفت، اسراییل از امکانات و تسلیحات کافی برای حمله به ایران برخوردار نیست و باید از دیگران کمک بگیرد.

گزارش خطا
برچسب ها: غرب هسته اي
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر