۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۱۱۹۷
رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون از اجرای طرح تاب آوری شهری در راستای پیشگیری و کاهش خسارت در این منطقه خبر داد.
مرتضی فولادی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: طرح تاب آوری شهری در راستای اجرای دستورالعمل های پدافند غیرعامل و پیشگیری از وقوع حوادث و کاهش خسارت ها اجرا می شود.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح استاندارد در جانمایی ها، حفظ زیرساخت شهری، پیش بینی امکانات مورد نیاز برای بازگرداندن شهر به حالت واقعی پس از وقوع حادثه انجام می گیرد.
وی اجرای طرح یاد شده را فرصتی برای تاب آورشدن شهر هنگام حوادث دانست و گفت: سازماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و امکانات، حفاظت از اکوسیستم و حریم، توجه به نیازهای جمعیتی، رعایت حریم طبیعی، آموزش عمومی، ارزیابی ایمنی اماکن عمومی و خدماتی از جمله مدارس و بیمارستان ها از اصول اجرای این طرح است.
رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون با بیان اینکه طرح جامع شهرهای تیران و کرون بر اساس تاب آوری شهری تدوین نشده است ، گفت: در بازنگری طرح جامع شهرها و روستاها باید استاندارد های طرح تاب آوری پیش بینی شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح تاب آوری برای روستاها در کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان پیشنهاد و مصوب شده و پیش بینی اعتبار برای اجرای آن در حال انجام است.
تاب آوری مفهوم جدیدی در طراحی شهری است که رویکرد اصلی آن طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهر ها در برابر تنش ها و حوادث است به گونه ای که یک شهر تاب آور، شهری آماده است که در مواقع اضطراری به سرعت به شرایط جدید پاسخ داده و با کمترین آسیب به کار خود ادامه می دهد.
شهرستان تیران و کرون با سه شهر و بیش از 40 روستا دارای بیش از 72 هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر