۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۰۴۴۱
فرماندار خمین؛
نشست پدافند غیرعامل شهرستان خمین برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی،« احمد طهرانی» روزچهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل این شهرستان، افزود: ارایه آموزه های پدافند غیرعامل و رعایت آن توسط شهروندان، مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان و خسارت های آن کاهش می دهد.
وی بیان کرد: تامین نیازهای ضروری، استفاده از امکانات مردمی و بسیج منابع در بحران های احتمالی برای کاهش آسیب پذیری و ایجاد شرایط پایدار در شهرستان، باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار خمین افزود: اهداف و اقدامات پدافند غیرعامل کمتر در جامعه تبیین شده و برخلاف اهمیت آن جایگاه خود را در جامعه نیافته است.
طهرانی افزود: جذب مشارکت نخبگان و جوانان خلاق به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه تاثیرگذار است.
وی پدافند غیرعامل را دفاع غیر نظامی در برابر هجمه های نظامی و غیرنظامی دانست و اظهار داشت: نظارت با محوریت پدافند غیرعامل بر نهادهای بهداشتی، درمانی، کشاورزی و خدمات رسان برای افزایش امنیت مردم در حوزه های مختلف ضروری است.
فرماندار خمین بیان کرد: همزمان با پیاده روی بزرگ اربعین حسینی تدابیر نظارتی خاص برای موکب ها باید اعمال شود.
طهرانی افزود: حفاظت از مخازن آب وجایگاه های سوخت شهرستان از اقدامات پدافند غیرعامل است.
وی گفت: در راستای پدافند غیرعامل اقدامات ویژه ای باید در تولید محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی انجام شود.
فرماندار خمین با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما تاکید کرد: این بیماری در صورت غفلت می تواند امنیت غذایی جامعه را به خطر اندازد.
طهرانی ادامه داد: بیماری های مشترک انسان و دام در چرخه تولید و مصرف اختلال ایجاد می کند که باید اقدامات پیشگیرانه موثر در این خصوص دیده شود چرا که اختلال در بازار مصرف ایجاد کرده و معضلات بهداشتی را دامن می زند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین نیز در این شست گفت: شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی را در جامعه ایجاد کند.
«علی اصغر حمزه لو» افزود: مورد مشکوکی از این بیماری در سال جاری در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: سه واحد غیرمجاز طیور که در این شهرستان بدون مجوز اقدام به جوجه ریزی کرده بودند تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در سطح مرغداری ها و کشتارگاه طیور انجام شده و کنترل این مکان ها با نظارت فراگیر کارشناسان دامپزشکی در حال انجام است.
حمزه لو افزود: با کشیک شبانه روزی بازرسان، مرغداری ها پایش می شود و پست های قرنطینه در جاده های ارتباطی از ورود تخم مرغ یا هرگونه پرنده مشکوک به آنفولانزای فوق حاد طیور به شهرستان جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: 120 واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و600 هزار قطعه جوجه در این شهرستان فعال است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین تصریح کرد: 2 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه ریزی امسال در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده که نسبت به سال گذشته 400 هزار قطعه کاهش دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر