۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۹۰۷
انتشارات یاس نبی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اقدام به انتشار مجموعه کتاب‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل کرده است. تاکنون دو جلد از این مجموعه با عناوین «پدافند غیرعامل، مدیریت فرهنگ و رسالت رسانه ها» و«پدافندغیر عامل، خانواده و اجتماع» منتشر شده است.-
به نقل از انتشارات یاس نبی همزمان با سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، کتاب « پدافند غیرعامل، مدیریت فرهنگ و رسالت رسانه ها» دفتر اول، تالیف دکتر مهران صمدی و دکتر عزیز جوانپور در 192 صفحه در قطع پالتویی، در هزار نسخه روانه بازار نشر شد.

نویسندگان با محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری به بحث پیرامون مسایل فرهنگی پرداخته و ازعناوینی چون لزوم آسیب شناسی فرهنگی، مصادیق آسیب‌های فرهنگی، وظایف رسانه ملی اهمیت و جایگاه مطبوعات، بایدها و نبایدهای کار فرهنگی سخن به میان آورده اند. بدیهی است تهدید نرم، امروزه کارآمدترین و پیچیده ترین نوع تهدید علیه امنیت ملی یک کشور است که می‌تواند باکمترین هزینه به هدف خود برسد زیرا باعواطف، احساسات، اندیشه، باور و ارزش ها و آرمان های یک ملت و نظام سیاسی ارتباط دارد و فرهنگ جزو ابزارهای اصلی مورد حمله ی دشمن است.در این شرایط رسانه ها ابزار اصلی دفاع از تمامیت کشور هستند.

در این راستا از پدافند غیر عامل در زمینه آسیب شناسی ومدیریت فرهنگی می‌توان بهره برد و از این طریق بنیه‌ فرهنگی جامعه را مستحکم كرد، زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری: «تاثیر هیچ سرمایه گذاری مثل کار فرهنگی قطعی و نتیجه‌اش صد در صد نیست.»

کتاب «پدافندغیر عامل، خانواده و اجتماع» دفتر دوم، تالیف دکتر مهران صمدی و دکتر عزیز جوانپور در 156 صفحه در قطع پالتویی، با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

رویکرد اصلی مولفان دراین کتاب توجه به سخنان مقام معظم رهبری درحوزه اجتماع و خانواده است تا براساس جامعیت آن بتوانند ترسیم درستی از مسایل عصر حاضر ارایه دهند. در این کنکاش پرداختن به چیستی پدافند غیرعامل، ضروری است و از آن‌جا که خانواده کانون اصلی نهادهای اجتماعی است، بنابراین باید در حفظ و حراست از کیان آن اقدام جدی صورت گیرد تا خاستگاه تشکیل ملت و جامعه‌ سالم شود. بیانات مقام معظم رهبری تمام ضرورت های مربوط به این حوزه را شامل می‌شود و بهترین راهگشا در رسیدن به مطلوب است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر