۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۹۰۶
نظرسنجی پیو نشان می‌دهد
نتایج مرکز نظرسنجی پیو نشان داده است مردم آمریکا کاهش روزافزون تعهد مذهبی در جامعه این کشور را نامناسب می‌دانند.

تایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از مردم آمریکا از وضعیت تعهد مذهبی در کشورشان راضی نیستند.

نتایج نظرسنجی مرکز پیو نشان می‌دهد حدود 48 درصد مردم آمریکا در مقابل 11 درصد می‌گوید افت گرایش‌های مذهبی در میان مردم آمریکا را بد می‌دانند تا خوب.

مرکز نظرسنجی پیو در سالهای اخیر بر اساس زمینه‌یابی‌های گسترده به این نتیجه رسیده است که تعهد مذهبی در میان مردم آمریکا در کل رو به کاهش گذارده است. به عنوان مثال، زمینه‌یابی‌های کشوری نشان داده‌اند در دهه اخیر تعداد بزرگسالانی که می‌گویند به ندرت در آیین‌های مذهبی شرکت می‌کنند یا اصلا چنین نمی‌کنند، افزایش داشته است.

همچنین تعداد آمریکایی‌هایی که از لحاظ هویت مذهبی خود را متعلق به هیچ دینی نمی‌دانند، روند رو به افزایشی داشته است به طوری که در سال 2012 حدود یک پنجم کل مردم آمریکا و یک سوم بزرگسالان زیر 20 سال در آمریکا خود را غیرمعتقد مذهبی توصیف کرده‌اند.

نظرسنجی جدید پیو که در سطح کشوری انجام شده از مردم آمریکا پرسیده آیا آنها افزایش تعداد افراد غیرمذهبی را پدیده‌ای خوب، پدیده‌ای بد یا پدیده‌ای کم‌اهمیت برای جامعه آمریکا می‌دانند.

48 درصد مردم آمریکا این روند را بد دانسته‌اند (48 درصد در برابر 11 درصد). 39 درصد گفته‌اند این موضوع تفاوت چندانی نمی‌کند.

نکته جالب این نظرسنجی این بوده که حتی از میان افرادی که خود را غیروابسته به هر مذهبی دانسته‌اند تنها 24 درصد گفته‌اند کاهش تعهد مذهبی در میان مردم آمریکا روندی خوب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر