۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۸۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور دولتمردان قرار گرفته است که می‌توان صنعت گردشگری را به عنوان پشتوانه این مبحث مطرح کرد.

جعفر ذوالفقاری در کارگروه تخصصی گردشگری که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: در استان ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی، تاریخی و ... نهفته است که می‌توان این توانمندی‌ها را فعال کرد تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و به منویات مقام معظم رهبری در این ارتباط جامه عمل پوشانده شود که لازمه این امر همکاری مسئولان است.

وی با بیان اینکه در این استان پایگاه‌های جهانی تاریخی وجود دارد، افزود: تخت سلیمان، قره‌کلیسا و تعدادی از ابنیه تاریخی دیگر به همه جهانیان و ملت‌ها تعلق دارد که می‌توان با کنار گذاشتن موازی کاری، حذف مدیریت‌های بخشی‌نگر و با افزایش تعامل از این قابلیت‌ها بیشتر بهره‌برداری کرد.

ذوالفقاری از اینکه تبلیغات اندکی در ارتباط با قابلیت‌های تاریخی استان صورت می‌گیرد، اظهار تاسف کرد و افزود: متاسفانه کمتر بیلبورد و بنری در سطح شهر دیده می‌شود که به یکی از جاذبه‌های این استان از طریق نقش و نگار اشاره کند پس این نشان می‌دهد باید در حوزه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر تلاش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود دلیل عقب ماندن این استان در صنعت گردشگری را موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان داشت: در استان ما هر شخصی به صورت انفرادی به برنامه‌ریزی اقدام می‌کند و هماهنگی بین‌بخشی وجود ندارد.

وی حاضر نشدن مدیران کل دستگاه‌ها در این جلسه و اکتفا به اعزام یک نماینده را مایه تاسف دانست و اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا در اقصی نقاط جهان که نفت و مواد معدنی متنوع مثل کشور ما ندارند از طریق توسعه صنعت گردشگری و جذب مسافران اعم از داخلی و خارجی برای پیشرفت کشور متبوع خود تلاش می‌کنند ولی در این استان مقوله جذب توریسم همچنان مغفول مانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر