۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۸۶۷
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :
یک عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به قطع شبکه‌های ایرانی از روی ماهواره‌های بین‌المللی با بی‌منطق خواندن این عمل، گفت: این مساله برای ما سختی‌هایی دارد اما نگرانی ندارد چرا که زیرساخت‌های لازم برای ارتباط با مخاطب را از مدت‌ها قبل آماده کرده‌ایم و دنیا خواهد دید که ما مسیرمان را ادامه می‌دهیم.

 نصرالله پژمان‌فر  خاطر نشان کرد: این مساله چند زاویه دارد اول اینکه صاحبان ماهواره‌ها باید توجه کنند که ما با آنها قرارداد داریم و براساس قراردادی که بسته‌ایم آنها مکلف‌اند که برای ما خدماتی داشته باشند.

وی ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد کسانی که قائل به آزادی و حقوق افراد هستند خودشان به صورت یکطرفه بدون اینکه حضور ما را در نظر بگیرند شبکه‌های ما را قطع کرده‌اند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بحث دوم این است که این‌ها که ادعای آزادی بیان دارند باید توجه کنند که این آزادی باید در عمل نشان داده شود. اگر می‌گویند همه اجازه دارند که حرف بزنند پس چرا اجازه نمی‌دهند ما در مقابل هزاران شبکه آنها حرفمان را منتقل کنیم. ما که در مقابل آنها چند شبکه بیشتر نداریم و امکانات و ابزارمان به اندازه آنها نیست.

پژمان‌فر تصریح کرد: این کار آنها نشان می‌دهد که در کارشان منطق ندارند؛ چرا که کارشان را از روی عصبانیت انجام داده‌اند و این مساله نشان می‌دهد ما در میدان مبارزه برنده‌ بوده‌ایم؛ چرا که آنها احساس می‌کردند که پیام ما مشتری و خریدار ندارد ضرورت نداشت جلوی آن را بگیرند در نتیجه معلوم می‌شود تلاش‌های جمهوری اسلامی موفق بوده و توانسته برای خود مخاطب جذب کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع شبکه‌های ما سختی‌هایی هم دارد اما نگرانی ندارد چرا که زیرساخت‌هایی که لازم است از طریق آنها ارتباط را حفظ کنیم مدت‌ها تدبیر شده و آماده است. دنیا خواهد دید که ما مسیرمان را ادامه می‌دهیم. مخاطبین ما هم امروز اعلام آمادگی کردند که در این موضوع با ما همکاری‌هایی بکنند که پیام انقلاب اسلامی را به گوش خودشان و بقیه مخاطبان برسانند.

وی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: اگرچه امیدی نداریم که از طریق پیگیری از محاکم بین‌المللی به نتیجه مطلوب برسیم اما پیگیری‌های خودمان را خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: قطع شبکه‌های خبری ما لکه سیاهی در کارنامه کسانی است که این کار را انجام داده‌اند و نشان می‌دهد آنها هیچ منطقی ندارند.

پژمان‌فر درباره قطع شبکه فیلم و سریال آی‌فیلم هم توضیح داد درست است که ما در صنعت فیلم‌سازی هنوز به جایگاه عالی نرسیده‌ایم اما دنیا تشنه است که فیلم‌ها ما را ببیند. آنها از این که یک فیلم سالم به دست مردم برسد مضایقه کردند و تلاش کردند ضایقه مردم را تحریف کنند که مردم علاقه‌ای به آن نداشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفی آزادی بیان از سوی دولت‌های غربی با قطع شبکه‌های ایران تصریح کرد: آزادی بیان یکی از مسائلی است که دائما در دنیا به آن مانورهای مختلفی صورت می‌گیرد و افراد و کشورها آن را به چماقی در مقابل بسیاری از ملت‌ها تبدیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما به عنوان کشوری که انقلاب فرهنگی انجام داده و یک پیام آزادی‌بخش را در دنیا مطرح کرده حرف‌ها و مطالبی داریم که مخاطبین زیادی را در دنیا به خود جلب کرده‌ایم. امروز جریان‌های باطل تلاش می‌کنند حرف ملت ما به گوش دیگران نرسد این موضوع برای ما نگرانی‌هایی ایجاد کرده و باعث شده با جدیت حرف‌ها، پیام‌ها و گفتمان‌ما را سانسور کنند و اجازه انتقالش به دنیا را ندهند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با این حال ما توانستیم مباحث‌مان را پیش ببریم تا جایی که شاید هیچ مجموعه‌ای به اندازه مجموعه کمک‌هایی که از ناحیه ملت ایران منتقل می‌شود در دنیا مخاطب نداشته باشد یک ظرفیت است به همین خاطر هم با آن در می‌افتند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر