۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۸۳۸
مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پايداري كشور :
مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پايداري كشور گفت: توجه به آثار حوزه پايداري و انتشار آن در سطح جامعه پدافند غيرعامل محسوب مي شود.
حسين نصرالله زنجاني با اشاره به اهميت مورد توجه قراردادن مطالعات و ادبيات پايداري در كشور افزود: با توجه به اين مقوله از بروز بسياري از آسيب هاي اجتماعي و تهديدها پيشگيري مي شود.
وي خاطرنشان كرد: مشكل اصلي پيش روي فعاليت در حوزه پايداري كمرنگ بودن انگيزه هاست، درصورتيكه در بين فعالان اين عرصه و مسوولان تصميم گيرنده انگيزه حمايت از بخش پايداري تقويت شود بسياري از موانع پيش روي آن رفع مي گردد.
مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پايداري كشور با اشاره به مزاياي تاريخ شفاهي گفت: زمانيكه تاريخ شفاهي به ميان مي آيد و موجب آزاد سازي اطلاعات مي شود منابع تاريخي متعدد شده و در نتيجه تعدد منابع مانع تحريف تاريخ مي شود.
نصرالله زنجاني تصريح كرد: بايد با توجه بيشتر به تاريخ شفاهي، موضوع پايداري به كرات بازنگري و اطلاعات تاريخي آزاد شود تا تحليل درخصوص پايداري فراگير و مورد توجه همه قرار گيرد.
وي تاكيد كرد: ثبت و ضبط تاريخ پايداري انقلاب اسلامي ايران را بيمه مي كند و موجب انتقال تجربيات به نسل هاي آينده مي شود.
به گفته مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پايداري كشور تعداد طرح هاي بخش پايداري در دفاتر مطالعات و ادبيات پايداري طي سه سال اخير ۲۰۰ مورد بوده است.
نصرالله زنجاني اظهار كرد: همه آحاد جامعه متاثر از دو رويداد انقلاب اسلامي ايران و دفاع مقدس هستند بنابراين بخش زيادي از تاريخ معاصر با اين دو رويداد گره خورده است.
وي ادامه داد: بايد براي حفظ تاريخ شفاهي انقلاب و دفاع مقدس گام هاي محكمي برداشته شود.
مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پايداري كشور گفت: با راه اندازي دفاتر مطالعات و ادبيات پايداري در استان ها، فعاليت در اين حوزه افزايش يافت به گونه اي كه سال گذشته ۶۰ عنوان كتاب در حوزه پايداري چاپ شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر