۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۸۱۲۶
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اضافه کرد: تقریبا می‌توانیم بگوییم وضعیت فعلی ما حالت پدافندی است. البته بحث خشکسالی و بی‌آبی یزد هم مضاعف شده است و درگیر این ماجرا هم هستیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، هادی هادی‌نسب در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با اینکه استان یزد تا چه حد برای مقابله با بحران‌ها آمادگی دارد، گفت: در رابطه با موضوع مقابله با بحران‌ها در یزد، آمادگی صد در صد وجود ندارد ولی به طورکلی نسبت به استان‌ها بد نیستیم و در وضعیت مناسبی قرار داریم.

وی افزود: چیزی که پیش از بحران باید کار کنیم بیشتر آموزش‌ها و آمادگی است. یعنی اینکه بحث‌های اطلاعاتی‌مان را قوی کنیم و لوازم و دستگاه‌ها و وسایل مورد نیاز را تأمین و تقویت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: از نظر آموزش در کشور حرف برای گفتن داریم و تقریبا در صدر هستیم که بیشتر آمادگی مردم است که اگر حادثه‌ای رخ داد حداقلش این است که مردم بتوانند جانشان را نجات بدهند و بعد از آن هم اموال‌شان را بتوانند مصون نگه دارند.

هادی‌نسبت با بیان اینکه زیرساخت‌ها باید آماده باشد، تأکید کرد: مثلا در بحث زلزله یا بحث سیل یک‌سری دستگاه‌هایی متولی هستند. در رابطه با زلزله از نظر زیرساختی خیلی تعریفی نداریم یعنی اگر مثلا در بافت تاریخی زلزله‌ای با ریشتر بالا رخ دهد هم از نظر بافت و کوچه و پس‌کوچه‌هایی که وجود دارد نحوه خدمات‌رسانی خیلی مناسب نیست.

وی یادآور شد: در رابطه با موضوع امدادرسانی در بافت تاریخی و اختصاص امکاناتی برای این مسئله نشست‌هایی داشته‌ایم. همچنین در همین ارتباط جلساتی را با آقای نجار (رئیس سازمان مدیریت بحران کشور) در یزد داشته‌ایم و آتشنشانی متولی این موضوع است که طرحی را ارئه کند در رابطه با اینکه چگونه می‌توانیم به این محلات خدمات‌رسانی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اضافه کرد: تقریبا می‌توانیم بگوییم وضعیت فعلی ما حالت پدافندی است. البته بحث خشکسالی و بی‌آبی یزد هم مضاعف شده است و درگیر این ماجرا هم هستیم.

هادی‌نسب تصریح کرد: 14 تا کارگروه وجود دارد که این کارگروه‌ها شاخصی برای آمادگی هستند و هر کدام‌شان باید جلساتی داشته باشند. مکلف‌شان کرده‌ایم که حداقل شش تا جلسه داشته باشند و جلسات‌شان باید کاربردی باشد. همچنین خود شهرداری یزد ستاد مدیریت بحران را فعال و پویا کرده است.

وی در رابطه با طرح گروه‌های دوام محله‌محور اظهار داشت: طرح دوام داوطلبان محله‌محور یک محله‌ آن اجرا شده است. شهردای یزد قول داده در سال 97 دو تا محله دیگر را هم اجرا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: اخیرا در جلسه شورای مدیریت بحران شهرداری قرار شده این دو تا محله را سریعتر معرفی کنند و با همکاری هلال احمر آموزش‌هایی بدهند.

هادی‌نسب خاطرنشان کرد: طرح دوام محله‌محور هم این است که یک تعدادی افراد در محلات آمادگی لازم را داشته باشند. چون بیشترین معضلی هم که در مواقع بحران ایجاد می‌شود و اتفاق می‌افتد لحظات اولیه است که بتوانند حضور داشته باشند و خدمات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: اما دستگاه‌های امدادی تا بخواهند خودشان را برسانند زمان می‌برد، لذا کسانی می‌توانند آنجا موفق باشند که افراد خود محل هستند و آشنایی دارند، اقوام‌شان را می‌شناسند، محله را می‌شناسند، خانه و زندگی آنجا را می‌شناسند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: این طرحی است که در محله فهادان دو سال قبل انجام شده و امسال هم قرار بوده در دو تا دیگه محله اجرا بشود و تقریبا آن را با همکاری هلال احمر فراگیر کنیم. که در همین رابطه نشستی را با آقای دکتر صدیقی که مسئول آموزش‌شان است برگزار کردیم تا بحث آموزش‌شان به محلات در قالب طرح دوام بیاورند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر