۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۳۷۱۶۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرزبا بیان اینکه آزادراه غدیر موضوع پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: برای تخلیه خودروها در زمان حوادث غیر مترقبه شهر کرج و تهران بزرگراه غدیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و آزادراه غدیر ایمن ترین آزادراه کشور با سرعت طرح 130 کیلومتر در ساعت است و قطعه چهار این پروژه آماده زیر بار ترافیک رفتن است.

به گزارش پایداری ملی، تقی رضایی در نشست خبری بعد از بازدید اصحاب رسانه استان البرز از محور هشتگرد- طالقان که ظهر امروز در  شهر جدید هشتگرد برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد اداره کل راه و شهرسازی ارائه خدمات غیر حضوری و راه‌اندازی میز خدمت برای ارباب‌رجوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم ما شایسته خدمت هستند، بیان کرد: تدابیر لازم برای انجام استعلامات مورد نیاز در سامانه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برخی استعلامات مورد نیاز از جمله فرم ج به سرعت پاسخ داده می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های مسیر طالقان -هشتگرد تا قبل از حضور من 35 درصد پیشرفت داشته که در حال حاضر بدون احتساب تونل به 75 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این محور نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است،گفت: در حوزه راه‌های روستایی تکلیف مصوبه هیات وزیران برای استان البرر 100 کیلومتر روکش و بهسازی بود که 70 درصد از راه های روستایی البرز آسفالت است و اعتقاد من این است که قابل ارتقا به 100 درصد است.

وی با بیان اینکه 262 کیلومتر برای آسفالت راه‌های روستایی قرار داد منعقد شده است،گفت: پروژه آبیک به چرم شهر کمربندی تهران و البرز است که 158 کیلومتر طول این مسیر است و چهار قطعه دارد و 47 درصد در قطعه یک پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه آزادراه غدیر موضوع پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: برای تخلیه  خودروها در زمان حوادث غیر مترقبه شهر کرج و تهران بزرگراه غدیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و آزادراه غدیر ایمن ترین آزادراه کشور با سرعت طرح 130 کیلومتر در ساعت است و قطعه چهار این پروژه آماده زیر بار ترافیک رفتن است.

رضایی ادامه داد: پایان پروژه سال 98 است که تلاش دولت راه اندازی زودتر است و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا 70 درصد منابع مالی این پروژه را تامین می‌کند. 

وی با بیان اینکه پروژه همت 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،گفت: موضوع تملک واحد‌های مسکونی در مسیر پروژه بود و پیگیری‌های مستمر استاندار سبب پیشرفت و تملک املاک محدوده آزادراه بود و تلاش می‌کنیم مابقی تملکات در مسیر جاده تملک و کار پیشرفت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در مورد آزاده راه تهران شمال اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه‌های بزرگ و ملی است، 4 هزار نفر نیرو در حال کار در این پروژه هستند و فاز اول از دهکده المپیک تا سه راه شهرستانک در استان البرز است و سال آینده وقت بهره‌برداری از پروژه است و تلاش سرمایه‌گذار راه‌اندازی زودتر این مسیر است و این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به پروژه قطعه سه نجم آباد- اشتهارد و آغاز آن از سال 76،گفت: تکمیل قطعه سه این پروژه جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان البرز بوده و مسیر تسهیل‌کننده صنعتگران اشتهارد و نظرآباد است و دو هفته گذشته این پروژه هم آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر در کل استان 90 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تعریف شده بود،گفت: 50 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تبدیل به فروش اقساطی شده و 25 هزار واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به فروش اقساطی رسیده و به هرحال این تعداد پروژه مالک و متقاضی دارد و 70 هزار واحد تکمیل شده است.

رضایی با بیان اینکه بر اساس قولی که داده‌ایم مسکن‌های مهر دارای متقاضی تکمیل می‌شود،گفت: نظر دولت حضور پررنگ در بازآفرینی بافت‌های فرسوده است و بافت‌های فرسوده کرج در املاک شهرداری شروع شده و 80 واحد کار آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در پروژه‌های مطالعه شده از بیش از دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت استان البرز 712 هزار نفر در محلات هدف بازآفرینی زندگی می‌کنند,گفت: در کل در حدود 900 هزار نفر از دو میلیون و هفتصد هزار نفر از البرز نشینان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد ملی کار می‌کند،گفت: 30 درصد از منابع  مالی خدمات و منابع آبفا و دستگاه‌ها باید در قالب برنامه جامع اقدام مشترک انجام شود.

وی با بیان اینکه 15 محله در استان البرز مورد بازآفرینی قرار می‌گیرند،عنوان کرد: در خط چهار حصار هم اقدامات فرهنگی و احداث سرای محله و نهاد توسعه محله و ساختمان سوله بحران و تهیه طرح مسکن اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه سوله بحران و پاسگاه در محمد شهر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است،گفت: ارتقای کیفیت زندگی در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری در کشور و استان البرز قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه املاک حقوقی پرونده‌هایی له دولت حکم صادر شد، عنوان کرد: با حمایت دستگاه قضایی  حدود هزار میلیارد تومان از املاک دولت صادر شد و 30 میلیارد تومان علیه دولت رای صادر شد و این مهم با حمایت دستگاه قضایی و کارکنان راه و شهرسازی حاصل شد.

رضایی با بیان اینکه در یک ماه آینده فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و گردشگری برای حضور در استان البرز را داریم، تاکید کرد: سال گذشته استقبال مورد توجهی از این فراخوان انجام نشد.

رضایی با بیان اینکه ایجاد دسترسی و محور تردد برای فرودگاه پیام آغاز شده است، تصریح کرد: کار آسفالت‌ریزی این محور در حال انجام است و 5 میلیارد برآورد هزینه این محور برای تقاطع همسطح و غیر همسطح روکش و بهسازی آسفالت است و حدود سه میلیارد تومان برای روشنایی جاده فرودگاه پیام مورد نیاز است،

وی با بیان اینکه میانگین نرخ رشد جمعیت در استان البرز دو برابر کشور است، تصریح کرد: برخی از شهرها مانند محمد شهر و کمالشهر نرخ رشد جمعیتی 5 درصد را دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر