۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۶۹۲۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه ما هم‌اکنون از چاه‌های میناب هیچ برداشتی نداریم ، افزود: میزان برداشت را از منابع آب شهرستان میناب کاهش دادیم و ذخیره سد استقلال بیشتر نقش پدافندی دارد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، هوشنگ ملایی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی وضعیت منابع آب شرب و کشاورزی استان را در شرایط کنونی تشریح کرد. 

وی خاطرنشان کرد: درست است که سدهای استان در شرایط بحرانی قرار داشته، خشک شده‌اند و به حجم مرده رسیده‌اند اما با همکاری و همدلی کلیه دستگاه‌های استان، همراهی استاندار و همچنین تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای مسیر با مشکل و چالش خاصی روبرو نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: منابع تأمین آب شرب تا پایان آذرماه جوابگوی مصرف مردم خواهد بود و با اهتمام و صرفه‌جویی شهروندان می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم و به رحمت الهی و بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان امیدوار باشیم.

ملایی با اشاره به طرح‌های تأمین آب  اظهار کرد: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های تأمین آب  مثل حفاری و  تجهیز ۱۰ حلقه چاه حاشیه سد شمیل، تهیه و اجرای خط انتقال  آب، جمع‌آوری نشتاب، آماده‌سازی پمپاژِ حجم مرده سد استقلال، اجاره چاه‌های کشاورزی شمیل و نوسازی فاز یک خط اول میناب – بندرعباس در اسرع وقت انجام شده و یا در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: حفر سه تا چهار چاه جدید نیز جهت شرایط اضطراری در دستور کار است که در صورت بروز حادثه یا خرابی سایر چاه‌ها وارد مدار خواهند شد و با این تدابیر حداقل در تأمین آب شرب مردم مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه ما هم‌اکنون از چاه‌های میناب هیچ برداشتی نداریم  ، افزود: میزان برداشت را از منابع آب شهرستان میناب کاهش دادیم و ذخیره سد استقلال بیشتر نقش پدافندی دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر